Pan Tadeusz dał zarobić V&S Luksusowej

Producent wódki z Zielonej Góry wykorzystał hossę na polskim rynku mocnych alkoholi. I choć w 2008 roku prawdopodobnie nie pobije ubiegłorocznego rekordu sprzedaży, chce ją jednak zwiększyć o co najmniej kilka procent.

Aktualizacja: 24.01.2008 02:40 Publikacja: 24.01.2008 02:39

- W 2007 roku nasze przychody brutto ze sprzedaży wyniosły 730 mln złotych i były o 30 procent wyższe niż rok wcześniej – mówi „Rz” Krzysztof Grudziński, prezes spółki V&S Luksusowa z Zielonej Góry, której udziały w polskim rynku wódki przekraczają 10 procent. W sumie firma ta sprzedała w 2007 roku 27 mln l alkoholu, głównie wódki.

Najbardziej, o połowę, V&S Luksusowa zwiększyła sprzedaż wódki Pan Tadeusz. Prezes Grudziński wyjaśnia, że tak znaczny wzrost to efekt strategii promocyjnej i dystrybucyjnej, którą jego firma realizuje od czterech lat. W 2007 roku zielonogórska firma sprzedała także o jedną czwartą więcej Ginu Lubuskiego. Do marki tej należy dziś połowa polskiego rynku ginu.

Jednak ubiegły rok był udany dla całej branży spirytusowej. Z naszych szacunków wynika, że Polacy kupili blisko 200 mln litrów wódki, na które wydali ponad 7,5 mld złotych. To o około 10 procent więcej niż w 2006 r. Zadowolenie producentów jest tym większe, że popyt na wódkę spadał systematycznie od początku 2005 roku (w górę poszła wówczas akcyza na ten alkohol) niemal do końca 2006 roku. Większość przedstawicieli branży spirytusowej tłumaczy rosnący popyt na wódkę wzrostem gospodarczym w kraju, a co za tym idzie, większymi zarobkami.

– W tym roku branży może być trudno powtórzyć ubiegłoroczny wzrost sprzedaży – uważa Krzysztof Grudziński. Jego zdaniem popyt na wódkę w naszym kraju pójdzie w górę o 3 – 4 proc. V&S Luksusowa chciałaby zwiększyć sprzedaż swoich produktów od 7 do 8 procent.

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku zmieni się właściciel wytwórni z Zielonej Góry. Rząd Szwecji nie wyklucza, że uda mu się sprzedać grupę V&S – producenta wódki Absolut —w pierwszej połowie 2008 roku. Nie zapadła jeszcze decyzja, czy koncern zostanie sprzedany w całości, czy też poszczególne spółki trafią do różnych właścicieli. Wśród zainteresowanych szwedzkim potentatem wymienia się m.in. takie potęgi światowego rynku wódki, jak Diageo czy Pernod Ricard.

Nie czekając na nowego właściciela, V&S Luksusowa zamierza w tym roku rozbudować swoją fabrykę i sprzedać mniejszy zakład, w którym do tej pory wytwarzała część komponentów do swoich alkoholi. Wyda na ten cel 3 mln złotych. W sumie na inwestycje przeznaczy ok. 8 mln złotych, niemal tyle samo co w 2007 roku.

W tym roku na polskim rynku pojawią się także kolejne odmiany smakowe wódki Absolut. Marka ta generuje około 15 procent przychodów V&S Luksusowej.

- W 2007 roku nasze przychody brutto ze sprzedaży wyniosły 730 mln złotych i były o 30 procent wyższe niż rok wcześniej – mówi „Rz” Krzysztof Grudziński, prezes spółki V&S Luksusowa z Zielonej Góry, której udziały w polskim rynku wódki przekraczają 10 procent. W sumie firma ta sprzedała w 2007 roku 27 mln l alkoholu, głównie wódki.

Najbardziej, o połowę, V&S Luksusowa zwiększyła sprzedaż wódki Pan Tadeusz. Prezes Grudziński wyjaśnia, że tak znaczny wzrost to efekt strategii promocyjnej i dystrybucyjnej, którą jego firma realizuje od czterech lat. W 2007 roku zielonogórska firma sprzedała także o jedną czwartą więcej Ginu Lubuskiego. Do marki tej należy dziś połowa polskiego rynku ginu.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?