Małysz projektantem

Dziś w Wiśle Adam Małysz podpisze kontrakt z firmą 4F Sport Performance – przygotuje dla niej własną kolekcję odzieży sportowej

Publikacja: 11.02.2008 01:11

Małysz projektantem

Foto: Rzeczpospolita

Linia odzieży sportowej dla firmy 4F przygotowana przez naszego najsłynniejszego skoczka wiosną trafi do sklepów. Coraz więcej polskich firm w promocji stawia na gwiazdy, choć w grę wchodzą gaże od 100 tys. zł za sezon w górę.

Firma 4F Sport Performance wiąże z sprzedażą kolekcji Małysza spore nadzieje. – Chcemy być liderem rynku i niedługo nim będziemy. Małysz nam w tym pomaga. Oczywiście nasz tegoroczny budżet na marketing wzrośnie o 100 proc. w porównaniu z 2007 r. – mówi Igor Klaja, prezes i główny udziałowiec 4F. Ubiegłoroczne przychody firmy wyniosły 41,3 mln zł przy 2,4 mln zł zysku netto. W tym roku wzrost sprzedaży ma wynieść ponad 50 proc., a przyszłoroczna sprzedaż spółki ma sięgnąć już 100 mln zł. Produkty firmy można kupić w 200 sklepach w Polsce oraz w Rumunii, Bułgarii i Czechach.

Dla Małysza to kolejny kontrakt – od dawna promuje napój energetyczny Red Bull.

Znane nazwisko jako twarz czy ambasador marki to sposób na zwiększenie sprzedaży, trend od wielu lat znany na Zachodzie jest coraz popularniejszy też w Polsce.

– Gwiazd rozrywki czy sportu w takich rolach będzie przybywało – mówi Beata Pawelczyk-Błasiak, współwłaścicielka agencji Butik Kreatywny en Vogue, która negocjowała kilka kontraktów z polskimi gwiazdami. – W grę wchodzą spore pieniądze – jeśli chodzi o twarz marki, kwoty zaczynają się od 100 tys. zł za sezon, choć oczywiście mogą być kilka razy wyższe.Mimo sporych kosztów jest to jednak dobry sposób na promocję – w ubiegłym roku twarzą wielkiej kampanii firmy Vistula & Wólczanka był aktor Pierce Brosnan.

– Negocjowaliśmy ponad pół roku, a wątpliwości zniknęły po przymiarkach ubrań do sesji, które się spodobały. Kampania była chwalona – mieliśmy założony próg, który musimy zrealizować,by się opłaciła, i się udało – sprzedaż wzrosła o kilkadziesiąt proc. – mówi Rafał Bauer, prezes V&W.To nie pierwszy przykład zachodniej gwiazdy w reklamie polskiego produktu. Jean Reno zachwalał piwo EB, później Sophia Loren makarony Malma. Rodzime też nie cierpią na brak propozycji. Zegarki Calvin Klein od 2006 r. w Polsce promuje wokalistka Reni Jusis.

– Szybko zauważyliśmy, że modele, z którymi się pokazuje, sprzedają się znacznie lepiej. Dlatego współpracę będziemy kontynuować – mówi Sylwia Siwiec, dyrektor marki CK Watches na Polskę. Z kolei od maja ubiegłego roku brylanty firmy Apart sprzedają się znacznie lepiej także dzięki kampanii z udziałem Anety Kręglickiej, byłej miss świata. – Sprzedaż biżuterii z brylantami wzrosła średnio o ponad 30 proc. w stosunku do poprzedniego roku – mówi Helena Palej z sieci Apart.

Irena Eris, współwłaścicielka Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris

Kluczem do powodzenia kampanii jest stworzenie duetu gwiazdy i produktu, które będą do siebie pasować i zapadną w pamięci odbiorców. Kiedy w 1995 r. wprowadzaliśmy na rynek serię Forte 40 dla kobiet dojrzałych, byliśmy pierwszym polskim producentem kosmetyków, który postanowił posłużyć się znaną twarzą. Ambasadorką naszej marki została Małgorzata Niemen, która miała wtedy 40 lat. Chciałam, aby reklama była wiarygodna. Nie wyobrażałam sobie, żeby kosmetyki do dojrzałej cery mogła reklamować nastolatka. Zaryzykowaliśmy. I jak czas pokazał, nasza decyzja była trafiona.

Linia odzieży sportowej dla firmy 4F przygotowana przez naszego najsłynniejszego skoczka wiosną trafi do sklepów. Coraz więcej polskich firm w promocji stawia na gwiazdy, choć w grę wchodzą gaże od 100 tys. zł za sezon w górę.

Firma 4F Sport Performance wiąże z sprzedażą kolekcji Małysza spore nadzieje. – Chcemy być liderem rynku i niedługo nim będziemy. Małysz nam w tym pomaga. Oczywiście nasz tegoroczny budżet na marketing wzrośnie o 100 proc. w porównaniu z 2007 r. – mówi Igor Klaja, prezes i główny udziałowiec 4F. Ubiegłoroczne przychody firmy wyniosły 41,3 mln zł przy 2,4 mln zł zysku netto. W tym roku wzrost sprzedaży ma wynieść ponad 50 proc., a przyszłoroczna sprzedaż spółki ma sięgnąć już 100 mln zł. Produkty firmy można kupić w 200 sklepach w Polsce oraz w Rumunii, Bułgarii i Czechach.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca