– Od początku roku sprzedaliśmy o blisko 15 proc. więcej wody butelkowanej niż w tym samym okresie ubiegłego roku –mówi „Rz” Bogdan Wawrzyniak, prezes Spółdzielni Pracy Jurajska z Myszkowa. Tak znaczny wzrost wyniku firmie udało się wypracować przede wszystkim w ciągu ostatniego miesiąca, gdy zaczęła rosnąć temperatura.
Mniejszym zainteresowaniem woda cieszyła się w Polsce jedynie na początku sezonu. W kwietniu jej sprzedaż zwiększyła się tylko o 2 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Jeżeli wysoka temperatura utrzyma się do jesieni, to popyt na wody będzie rósł w 2008 r. co najmniej tak szybko jak przed rokiem. – Prognozujemy ilościowy wzrost sprzedaży na poziomie 8 procent – uważa Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.
Firma badawcza Nielsen policzyła, że w 2007 r. Polacy kupili prawie 2 mld litrów wody. To 7 proc. więcej niż w 2006 r.
Zdaniem branży w podobnym tempie do ubiegłorocznego będzie zwiększać się także wartość rynku. Nielsen podaje, że w 2007 r. wzrosła ona o 14 proc., do niemal 2,1 mld zł. Instytut badawczy Euromonitor prognozuje natomiast, że w 2008 r. nasze wydatki na wodę zwiększą się o ok. 12 proc.