Średni miesięczny przychód na użytkownika dla całej bazy klientów abonamentowych i użytkowników telefonów na kartę wzrósł o 2 zł w stosunku do drugiego kwartału 2007 roku i osiągnął poziom 50 zł.
W II kw. zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) wyniósł 730 mln zł, co oznacza wzrost o 14,4 proc. rok do roku. W I półroczu EBITDA wzrosła o 14,8 proc. rok do roku do 1,387 mln zł. Marża EBITDA wyniosła w II kw. 36,9 proc.
Liczba klientów abonamentowych (postpaid) wzrosła w II kw. roku o 18,2 proc. rok do roku do 5,807 mln. Liczba przyłączeń klientów kontraktowych netto wyniosła w II kw. 208 tys.
Całkowita liczba klientów wyniosła 12,830 mln i jest to wzrost o 2,4 proc. w ujęciu rocznym.
- Priorytetem PTC nie jest posiadanie największej na polskim rynku liczby kart SIM, a pozyskiwanie nowych klientów, głównie w segmencie abonamentowym. Dlatego spółka prowadzi konsekwentną politykę odłączania nieaktywnych kart SIM w segmencie usług przedpłaconych. Jest to proces naturalny, który ma swoje odzwierciedlenie w osiąganych przez PTC wskaźnikach finansowych - informuje spółka w komunikacie.