To właśnie Aygo był pierwszym europejskim modelem Toyoty, w którym nastąpił przypadek samowolnego przyspieszenia auta, co doprowadziło do wypadku. – Teraz powiadomienia otrzyma ok. 10 proc. właścicieli peugeotów 101 i citroenów C1 sprzedanych w całej Europie. Zdecydowaliśmy się na takie same procedury jak Toyota – powiedział Bloombergowi Jean Marc-Sarret, rzecznik PSA. Prawdopodobnie będą to auta wyprodukowane między lutym 2005 a sierpniem 2009 r., tak jak w przypadku aygo.
Od sierpnia 2009 r. w produkowanych w Europie toyotach montowane były już inne pedały gazu niż felerne z fabryki CTS. Ale i wcześniej nie wszystkie auta miały amerykański pedał gazu. Jean-Marc Sarret podkreślił, że w żadnym innym modelu koncernu nie montowano wadliwego komponentu.
[wyimek]1,8 mln aut obejmie akcja serwisowa Toyoty w samej Europie[/wyimek]
Ze wspólnej fabryki PSA i Toyoty w Kolinie wyjeżdża rocznie 330 tys. aut, które różnią się jedynie znaczkiem koncernów i wystrojem wnętrza, zależnie od tego, czy sprzedaje je PSA czy Toyota.
Wycofane do reperacji auta PSA to ok 0,5 proc. sprzedanych w Europie pojazdów koncernu. W 2009 r. roku PSA sprzedał tu 1,87 mln samochodów, rok wcześniej 3,26 mln. Zdaniem analityka Jensa Schattnera z Sal.Oppenheim Jr.&Cie z Frankfurtu dla PSA z finansowego punktu widzenia nie jest to dramatyczna informacja. To Toyota zarządza kolińską fabryką. Ale mało kto uważa, by obecne problemy miały utrudnić współpracę w przyszłości.