Ubiegły rok nie był udany dla producentów dań gotowych, którzy w ostatnich latach przyzwyczaili się do szybkiego wzrostu sprzedaży. Jej wielkość zwiększyła się zaledwie o około
1 proc. – wynika z danych firmy Nielsen, do których dotarła „Rz”. Natomiast wartość rynku urosła o niemal 4 proc. i zbliża się do 600 mln zł. Tymczasem w 2008 r. wydatki Polaków na dania gotowe zwiększyły się o ok. 18 proc.
Przedstawiciele branży są zgodni, że zaszkodził im kryzys. Paweł Nowakowski, prezes giełdowych Makaronów Polskich, zwraca uwagę, że na kiepską sytuację na rynku wpływ miały wysokie ceny mięsa.
– Wyhamowanie popytu na rynku dań gotowych było widoczne głównie w drugiej połowie 2009 r. Trend ten utrzymywał się także w pierwszym kwartale 2010 – mówi Katarzyna Gospodarek, rzecznik HJ Heinz Polska, lidera polskiego rynku dań gotowych pod względem wartości sprzedaży.
Według firmy Euromonitor International na ożywienie na naszym rynku dań gotowych, do którego zalicza także potrawy mrożone, trzeba poczekać do 2012 r. Nie wyklucza ona nawet, że w tym roku wydatki na nie spadną o niemal 1 proc.