Dodatkowych pracowników mają zatrudnić firmy, dla których fabryka Opla jest najważniejszym kontrahentem.

15 nowych etatów przybędzie m.in. w Kirchoff Polska, który produkuje ramę zawieszenia silnika, płyty podłogowe oraz belkę poprzeczną do nowej Astry IV. Nowych pracowników maja także [link=http://kariera.pl]zatrudnić[/link] firmy Gedia Poland Assembly w Nowej Soli oraz Keiper Polska w Skarbimierzu. AutomotoveSuppliers.pl podaje, że trzecia zmiana w GMMP ruszy już za kilka tygodni. Początkowo zakład planował dla jej uruchomienia zatrudnić 600 osób. Ta liczba może się jednak zwiększyć, bo liczba zamówień na nową Astrę szybko rośnie.

Nowy model stanie się lokomotywą gliwickiej fabryki. Na razie zakład produkuje 25 egzemplarzy nowej Astry na godzinę, czyli 400 sztuk dziennie na dwóch zmianach. Ale po uruchomieniu trzeciej zmiany do końca roku z zakładu mogłoby wyjechać nawet 180 tys. tych samochodów. To bardzo realny scenariusz zważywszy na tempo spływania zamówień. Jak informuje rzecznik General Motors Poland Przemysław Byszewski, już w połowie grudnia ubiegłego roku, gdy nowa Astra oferowana była na zaledwie trzech rynkach, liczba zamówień sięgała 50 tys. Teraz, gdy auto sprzedawane jest w całej Europie, zamówienia grubo przekraczają 100 tys. - Takie wprowadzenie nowego modelu na rynek jest dla fabryki bardzo dobrym prognostykiem - uważa Byszewski.