Lider polskiego rynku piwa tłumaczy poprawę wyniku "optymalizacją działań biznesowych oraz ulepszonej polityce cenowej". Jednak i on odczuł skutki spowolnienia na rynku piwa - w ubiegłym roku sprzedaż branży spadła o ok. jedną dziesiątą. W roku finansowym 2009/2010 wielkość sprzedaż producenta Tyskiego spadła o 2 proc., do 14,6 mln hl.

Zysk netto Kompanii zmniejszył się o 15,1 proc., do 642 mln zł. - Zakończyliśmy rok, który okazał się jednym z najtrudniejszych dla branży piwowarskiej od bardzo długiego czasu. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych, nasze średnioterminowe perspektywy są obiecujące, głównie ze względu na fakt, że dysponujemy silnym portfelem marek, które są bliskie konsumentom. Sposób w jaki pokonywaliśmy przeciwności udowodnił, że jesteśmy dobrze przygotowani do dalszej poprawy wyników, szczególnie dzięki temu, że grupa SABMiller oferuje nam spore możliwości wykorzystania efektu skali wynikającego z globalnego zasięgu działalności - komentuje Gary Haigh, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej.