Wypracowany wynik był lepszy mimo że spadła zarówno liczba nowych transakcji jak i ich łączna wartość.
Łączne przychody przedsiębiorstw leasingowych zwiększyły się z 6,9 mld zł do 13,8 mld zł. W tym tylko przychody ze sprzedaży wzrosły prawie dwukrotnie do 11,3 mld zł. Z kolei koszty skoczyły z 6,3 mld zł do 12,9 mld zł. Nieco wyższa dynamika kosztów niż przychodów nie wpłynęła negatywnie na wynik finansowy badanych firm. Zysk brutto wyniósł 896 mln zł, wobec 602 mln zł rok wcześniej. Z kolei netto — 684 mln zł, gdy w 2008 r. było to ok. 413 mln zł. Ubiegły rok zyskiem zakończyły 53 firmy leasingowe, straty poniosło 28.
Suma bilansowa badanych spółek wzrosła z 43,5 mld zł na koniec 2008 r. do 63,9 mld zł w 2009 r. Kapitały własne podwyższono w ciągu roku z 3,3 mld zł do 9,7 mld zł, o czym zdecydowało – w znacznej mierze – zwiększenie kapitałów podstawowych oraz zapasowego.
GUS zbadał sytuację 81 firm leasingowych. Dla porównania Związek Polskiego Leasingu (ZPL) zrzesza 35 firm leasingowych oraz Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, który ma specjalny status członka zbiorowego. Związek choć reprezentuje gros rynku pod względem wartości, nie zrzesza nawet połowy instytucji działających w Polsce, często niewielkich, lokalnych.