Obie koreańskie marki notują w pierwszych dziewięciu miesiącach najwyższe wzrosty sprzedaży wśród pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek na polskim rynku: Kia blisko 46 procent, hyundai 26 procent. Koreańczycy oferują atrakcyjną gwarancję oraz coraz lepiej budowane samochody. Dane EuroTaxGlass potwierdzają, że wprowadzane do sprzedaży w ostatnich latach modele Kia i hyundai tracą na wartości w tempie aut VW i toyoty, a więc powoli. Hyundai właśnie zaprezentował model ix20, który może zwiększyć dynamikę sprzedaży marki. Samochód ma niecałe 4 m długości i konkuruje nie tylko z corsą, ale po części także z merivą, oraz modelami innych marek, np. renault clio lub fiat punto.

Samochód dostępny jest w pięciu wersjach wyposażeniowych z silnikami benzynowymi 1.4l 90 KM i 1.6 126 KM oraz dieslami 1.4 77 KM i 90 KM, spełniającymi normę Euro V. W każdej wersji silnikowej (oprócz wersji 1.6 z automatyczną skrzynią biegów) auto będzie dostępne w opcji Blue Drive, obejmującej system Stop & Go (ISG) oraz opony o niskim współczynniku oporu toczenia. Najtańszy ix20 z silnikiem benzynowym został wyceniony na 44 900 zł, diesel jest o 6 tys. zł droższy. Najlepiej wyposażony "benzyniak" ma cenę 70 900 zł, a za diesla trzeba dać niecałe 6 tys. zł więcej. Hyundai planuje sprzedawać rocznie w całej Europie 55 tys. egzemplarzy ix20.