Spółka Chevrolet Poland, importer samochodów tej amerykańskiej marki, już teraz może zaliczyć mijający rok do udanych. W listopadzie znalazła nabywców na prawie 600 aut, a w całym okresie styczeń-listopad sprzedała 5,5 tys. samochodów wobec 5,2 tys. rok wcześniej. Wszystko wskazuje, że tegoroczny wynik sprzedaży powinien przekroczyć 6 tys. sztuk.

- Po słabym początku roku, drugie półrocze okazało się dla nas wyjątkowo pomyślne. Udało się zwiększyć sprzedaż aż o 60 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku – powiedział „Rz” dyrektor generalny Chevrolet Poland Andrzej Żelazny. Jego zdaniem, ten rok będzie dla sprzedaży Chevroleta rekordowy od początku obecności marki na polskim rynku.

Importer mocno liczy, że w roku 2011 wzrost sprzedaży będzie jeszcze szybszy dzięki poszerzeniu oferty o nowe modele. Wczoraj firma ujawniła cenę najnowszego swojego auta – dużego rodzinnego vana Orlando. Powstały na bazie koncepcyjnego modelu pokazowego z 2008 roku ten 7-miejscowy samochód, będzie pierwszym europejskim vanem marki. W Polsce ma kosztować od 59.990 zł. W salonach (oferowane będą trzy wersje silnikowe, w tym dwa diesle oraz trzy poziomy wyposażenia) pojawi się najpóźniej w marcu.

Wyniki sprzedaży może także podnieść nowa captiva. Ten średniej wielkości SUV już w obecnym roku odnotował blisko 60-procentowy wzrost sprzedaży. W połowie przyszłego roku na rynek trafią kolejne dwie nowości. Jedną z nich będzie aveo – auto segmentu B, jeden z najlepiej sprzedających się modeli Chevroleta. W tym samym czasie do salonów trafi inna „lokomotywa” sprzedaży - kompaktowy cruze w wersji 5-drzwiowej. Z kolei pod koniec 2011 roku pojawi się sportowe camaro. Auto zostanie zaoferowane w dwóch wersjach: jako coupe oraz kabriolet. W swojej topowej wersji wyposażone jest w silnik V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 426 koni mechanicznych. Z uwagi na specyfikę auta, Camaro, przynajmniej na początku, nie będzie prawdopodobnie dostępny w całej polskiej sieci Chevroleta. Dla zapewnienia odpowiednich standardów sprzedaży i obsługi serwisowej ma być oferowany w wyselekcjonowanych punktach dilerskich.