Z inicjatywy władz USA japońska firma obejmie nową akcją serwisową w Ameryce Płn. 2,3 mln pojazdów sześciu modeli: Lexus GS, RX i LX, Toyota Highlander, 4Runner i RAV4 z lat modelowych 2003-2011 (zależnie od modelu) — 2,17 mln w USA i 147 tys. w Kanadzie. Tym razem chodzi o poprawienie umocowania wykładziny podłogowej i wymianę maty, aby nie blokowały pedału gazu.
Lexus Polska poinformował z kolei, że w autach modelu RX wyprodukowanych od lutego 2003 r. do lipca 2006 r. sprawdzi i wymieni w razie potrzeby zaczep zabezpieczający dolną boczną osłonę tunelu środkowego. W Ameryce zgłoszono 4 przypadki złego umocowania, w Europie nie było ich, nie doszło też nigdzie do wypadków z tego powodu. Producent podjął akcję profilaktyczną w USA i w Europie.
Amerykański Urząd Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego NHTSA zwrócił się do producenta o usunięcie tej wady, po wykluczeniu w ciągu 10-miesięcznego śledztwa problemów z elektronicznym systemem kontroli zasilania (elektroniczną przepustnicą).
Toyota wyjaśnia, że źle zamocowana wykładzina podłogowa mogła utrudniać funkcjonowanie pedału gazu, blokując go tak, że mnie wracał do jałowej pozycji. Drugą wadą była ruchoma mata podłogowa, która również mogła blokować pedał gazu.
Obecna akcja serwisowa oznacza, że od końca 2009 r. Toyota usuwała usterki w 12 mln swych pojazdów na świecie. Amerykański urząd ma nadzieję, że obecna akcja pozwoli ostatecznie zakończyć ten problem.