Reklama

UOKiK o zastrzeżeniach do opakowań przetworów Łowicza

Promocyjne opakowania artykułów marki Łowicz wprowadzały konsumentów w błąd - uznał UOKiK. Producent musi wycofać je z rynku

Publikacja: 30.05.2011 14:48

UOKiK o zastrzeżeniach do opakowań przetworów Łowicza

Foto: Materiały Producenta

Agros Nova produkuje m.in. napoje niegazowane, przetwory owocowo-warzywne i gotowe potrawy. Jedną z marek wykorzystywanych do sprzedaży tych produktów jest Łowicz. Jak poinformował Urząd, sprzedawane pod marką Łowicz sosy: boloński, chiński, meksykański i do spaghetti są oferowane od kilku lat tylko w promocyjnych opakowaniach.

"Sos do spaghetti przez trzy lata sprzedawany był jedynie w promocyjnym opakowaniu 300g+50g gratis. Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach w listopadzie 2006 roku" - podkreślił UOKiK.

Według Urzędu, oferowanie przez tak długi okres produktów wyłącznie w promocyjnych opakowaniach mogło wprowadzać konsumenta w błąd, co do korzystnej ceny. Zdaniem UOKiK, stosowanie takiej praktyki mogło dezinformować konsumentów.

"Mogli odnieść wrażenie, że kupują większy produkt po atrakcyjniejszej cenie. Tymczasem od kilku lat produkty były sprzedawane wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować o oferowanych przez siebie produktach w sposób pełny i rzetelny" - zaznaczył Urząd.

UOKiK zwrócił uwagę, że dla wielu konsumentów zasadnicze znaczenie przy wyborze konkretnego towaru ma cena. "Zdaniem Prezes Urzędu informacja na opakowaniu o gratisie powodowała, że oferta spółki wydawała się atrakcyjniejsza dla konsumentów i mogła skłaniać do decyzji, której w innych okolicznościach by nie podjęli" - napisano. Zgodnie z prawem, za wprowadzanie konsumentów w błąd grozi kara do 10 proc. przychodu spółki.

Reklama
Reklama

Urząd poinformował, że producent zobowiązał się do zmiany praktyki już podczas prowadzonego przez UOKiK postępowania. "W związku z tym prezes UOKiK odstąpiła od ukarania spółki sankcją finansową i nałożyła na Agros Nova obowiązek wykonania zobowiązania, polegającego na zaprzestaniu wprowadzania do obrotu i wycofaniu z rynku kwestionowanych opakowań" - czytamy w komunikacie. W przypadku niewykonania obowiązku przedsiębiorca może otrzymać karę pieniężną do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama