Reklama
Rozwiń
Reklama

Motoryzacyjne preferencje Rosjan

Wśród ponad 34 milionów zarejestrowanych aut osobowych, 14 mln to łady, a prawie 3 mln - toyoty. Japońskie marki dominują wśród zagranicznych

Publikacja: 07.07.2011 15:44

Rosyjska agencja monitoringu branży motoryzacyjnej Awtostat opublikowała dane o motoryzacyjnych preferencjach mieszkańców Federacji.

W Rosji zarejestrowanych jest 34,03 mln aut osobowych z czego 14,63 mln to auta zagranicznych koncernów.

Wśród nich dominują samochody japońskie (6,69 mln). Są szczególnie popularne na Dalekim Wschodzie, dzięki importowi używanych aut w częściach. Np. po wyspie Sachalin na Morzu Ochockim większość aut na kierownice po prawej stronie, bowiem sprowadzono je właśnie z Japonii.

Wśród marek japońskich prym wiedzie toyota (2,85 mln) i nissan (1,24 mln).

Udział aut koncernów europejskich to tylko 3,92 mln (27 proc. w autach zagranicznych).

Reklama
Reklama

Jak podkreślają analitycy Awtostat, co roku ten udział spada, bo Rosjanie chętnie wybierają konkurencyjne cenowo samochody amerykańskie i koreańskie. Coraz więcej chętnych jest też na zupełnie u nas nie znane marki chińskie. Zarejestrowanych jest już 180 tys. tych aut i przybywa ich z roku na rok.

Liderem rosyjskiego rynku jest łada, której zakupy pobudził rząd programem złomowania starych aut.

W sumie w Rosji jeździ 19,4 mln pojazdów rodzimych marek, oprócz ład popularne są też GAZ-y oraz moskwicze.

W styczniu 2010 r w Federacji zarejestrowanych było o 1 mln samochodów osobowych mniej.

W Rosji zarejestrowane są także najdroższe i produkowane tylko na zamówienie modele: Lamborghini, Ferrari, Bentley, Maserati i Bugatti. Tych ostatnich jeździ po ulicach Moskwy trzy sztuki.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama