Nowe paliwo będzie testowane przez sześć miesięcy. Na trasie pomiędzy Hamburgiem i Frankfurtem będzie latać Airbus A321. Testy zaczną się lotem LH013 w najbliższy piątek o 11.15.
Jeden silnik samolotu będzie korzystać z tradycyjnej benzyny lotniczej, drugi ma otrzymywać mieszankę kerosenu i biopaliwa, aby można było sprawdzić skutki nowego paliwa na trwałość jednostki napędowej i jej serwisowanie.
Samolot będzie tankowany wyłącznie w Hamburgu, gdzie znajduje się magazyn biopaliwa pochodzącego z Finlandii.
Sześciomiesięczne loty próbne pozwolą zaoszczędzić emisji 1500 ton CO2. Lufthansa nie potrafi teraz powiedzieć, co będzie dalej, po zakończeniu tych testów.
Miały zacząć się trzy miesiące temu, ale doszło do opóźnienia z powodu problemów z zezwoleniem na używanie biopaliwa, powstałego z mieszaniny tłuszczów roślinnych i zwierzęcych.