Służby celne nie potrafią określić ani przyczyny awarii, ani terminu jej usunięcia. Na ich stronie można jedynie znaleźć komunikat informujący o usterce i zachęcający do stosowania procedury awaryjnej do odwołania.
Awaria stanowi duży problem dla importerów i eksporterów towarów do i z Unii Europejskiej. System umożliwiał im bowiem wyprzedzające przesyłanie w formie elektronicznej deklaracji przywozowych dla towarów, które mają być
wprowadzone na obszar celny Unii Europejskiej z krajów trzecich i odwrotnie. Dzięki temu organy celne mogły dokonać analizy ryzyka pod kątem ochrony i bezpieczeństwa, opartej o wspólne dla wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej kryteria i standardy.
- O zakończeniu procedury awaryjnej bądź o przewidywanym czasie trwania awarii zostaną Państwo poinformowani odrębnym komunikatem. W razie pytań proszę o kontakt z Help-Desk, telefon: 0-801-457-900, e-mail: helpdesk@ecs.mofnet.gov.pl. Za utrudnienia uprzejmie przepraszamy - czytamy na stronie.
Ostatnio podobna awaria wydarzyła się rok temu, w czasie powodzi w Krakowie (serwery znajdują się właśnie w Krakowie).