Reklama

Co trzeci Polak doświadczył nierzetelności firmy

W ciągu ostatniego roku 32 proc. Polaków spotkało się z nieuczciwym dostawcą towarów lub usług

Publikacja: 08.09.2011 18:35

Co trzeci Polak doświadczył nierzetelności firmy

Foto: ROL

Aż 29 proc. z nich przestało korzystać z usług lub kupować produkty firm, które ich zawiodły, wynika z badania „Rzetelność polskich firm okiem konsumenta", przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy.

Firmy mają przede wszystkim problemy z terminowym wywiązywaniem się ze swoich zobowiązań (42 proc. odpowiedzi), a także z dostarczaniem produktów i usług o odpowiedniej jakości (34 proc.). Najwięcej przypadków niesolidnego postępowania konsumenci odnotowali w handlu detalicznym i hurtowym.

Według danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, najczęściej zgłaszane przez konsumentów są problemy z obuwiem i ubraniami, sprzętem RTV i AGD, usługami telekomunikacyjnymi, finansowymi i remontowo-budowlanymi.

Jak wskazują autorzy badania „Rzetelność polskich firm okiem konsumenta", aż 28 proc. z respondentów, którzy w ciągu ostatniego roku spotkali się z niesolidnością ze strony firm, zostało z powodu niejasności oferty wprowadzonych w błąd. Polacy zwrócili również uwagę na brak możliwości reklamacji produktu lub usługi. - Jak wynika z danych Urzędu, najczęściej problemy z reklamacją produktów dotyczyły artykułów wadliwych, czyli niezgodne z umową - mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK.

Według badania, w ciągu ostatniego roku niemal połowa oszukanych respondentów z brakiem rzetelności spotkała się podczas zakupów, zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i internetowych. 14 proc. spośród uczestników badania, którzy potwierdzili spotkanie z nierzetelną firmą, na niesolidne przedsiębiorstwa natknęło się w branży budowlanej i mieszkaniowej. Tyle samo respondentów wskazało na problemy, jakie napotkali korzystając z usług firm ubezpieczeniowych, banków oraz otwartych funduszy emerytalnych.

Reklama
Reklama

- Badanie pokazuje, że polskie firmy mają jeszcze wiele do nadrobienia w kwestii rzetelnego prowadzenia swojej działalności. Obuwie, które rozpada się po pierwszym deszczu, niedostarczony na czas sprzęt RTV i AGD czy niedbale przeprowadzony remont mieszkania to rzeczy, z którymi Polacy nadal się spotykają. Dlatego konieczny jest ostrożny wybór towarów i usług, w oparciu nie tylko o cenę, ale także opinię o firmie – radzi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama