W outdoorze każdy sobie rzepkę skrobie

Największym graczom w polskiej branży billboardowej nie wychodzą wspólne projekty

Publikacja: 21.11.2011 01:47

Rynek outdoorowy w polsce

Rynek outdoorowy w polsce

Foto: Rzeczpospolita

Wniosek do Komisji Europejskie największych graczy na rynku reklamy zewnętrznej: AMS (należy do Agory), Stroer Polska oraz Clear Channel Poland, w sprawie utworzenia spółki, która zajęłaby się prowadzeniem badań efektywności medium  za pomocą specjalnej metodologii  – tzw. Postaru, nadal jest rozpatrywany.  Nieoficjalnie przedstawiciele AMS, Stroera i Clear Channel mówią o zbytniej biurokratyzacji procedur unijnych.

Na razie zgłoszony w KE plan utworzenia spółki to jedyny wspólny projekt spółek outdoorowych robiony z myślą o zdobyciu reklamodawców dla kulejącej od 2008 r. branży.

Najnowszy pomysł to badanie efektywności outdooru przygotowane na zlecenie Stroera i Cityboard  oraz połączona z nim kampania promocyjna twójoutdoor.pl, którą kierują do małych i średnich przedsiębiorstw. – Celem tej kampanii jest pokazanie zalet reklamy zewnętrznej i przybliżenie medium przedsiębiorcom, którzy nie inwestowali w outdoor – mówi Adam Tkaczyk, członek zarządu Stroer Polska.

– Natomiast drugi projekt – model efektywności kampanii outdoorowych – zleciliśmy firmie kubujstrategia (należy do Dariusza Kubuja – red.) – mówi Tkaczyk.

Zapewnia jednocześnie, że czekający na akceptację Unii projekt Postar to ciągle priorytet dla Stroera. Mimo to w AMS usłyszeliśmy, że przedstawiciele tej firmy mają do kolegów żal, że nie stali się częścią inicjatywy Stroera i Cityboard.

– Firmy AMS i Clear Channel Poland były informowane o projekcie badawczym Dariusza Kubuja. Nie wiemy, z jakiego powodu nie przyłączyły się do działań Ströer i Cityboard Media – mówi Tkaczyk.

– Interesowaliśmy się udziałem w projekcie Stroera i Cityboard. Zaproponowaliśmy ze swojej strony pewne zmiany, ale nie spotkały się one z akceptacją, więc postanowiliśmy wprowadzić własne rozwiązanie pod nazwą AMS Metrics. Zaprezentowaliśmy je w październiku  domom mediowym – mówi Marek Kuzaka, prezes AMS.

Clear Channel tłumaczy zaś, że od lat posługuje się w rozmowach z reklamodawcami wynikami badania Plakat Impact Test.

Wniosek do Komisji Europejskie największych graczy na rynku reklamy zewnętrznej: AMS (należy do Agory), Stroer Polska oraz Clear Channel Poland, w sprawie utworzenia spółki, która zajęłaby się prowadzeniem badań efektywności medium  za pomocą specjalnej metodologii  – tzw. Postaru, nadal jest rozpatrywany.  Nieoficjalnie przedstawiciele AMS, Stroera i Clear Channel mówią o zbytniej biurokratyzacji procedur unijnych.

Na razie zgłoszony w KE plan utworzenia spółki to jedyny wspólny projekt spółek outdoorowych robiony z myślą o zdobyciu reklamodawców dla kulejącej od 2008 r. branży.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej