Reklama

W outdoorze każdy sobie rzepkę skrobie

Największym graczom w polskiej branży billboardowej nie wychodzą wspólne projekty

Publikacja: 21.11.2011 01:47

Rynek outdoorowy w polsce

Rynek outdoorowy w polsce

Foto: Rzeczpospolita

Wniosek do Komisji Europejskie największych graczy na rynku reklamy zewnętrznej: AMS (należy do Agory), Stroer Polska oraz Clear Channel Poland, w sprawie utworzenia spółki, która zajęłaby się prowadzeniem badań efektywności medium  za pomocą specjalnej metodologii  – tzw. Postaru, nadal jest rozpatrywany.  Nieoficjalnie przedstawiciele AMS, Stroera i Clear Channel mówią o zbytniej biurokratyzacji procedur unijnych.

Na razie zgłoszony w KE plan utworzenia spółki to jedyny wspólny projekt spółek outdoorowych robiony z myślą o zdobyciu reklamodawców dla kulejącej od 2008 r. branży.

Najnowszy pomysł to badanie efektywności outdooru przygotowane na zlecenie Stroera i Cityboard  oraz połączona z nim kampania promocyjna twójoutdoor.pl, którą kierują do małych i średnich przedsiębiorstw. – Celem tej kampanii jest pokazanie zalet reklamy zewnętrznej i przybliżenie medium przedsiębiorcom, którzy nie inwestowali w outdoor – mówi Adam Tkaczyk, członek zarządu Stroer Polska.

– Natomiast drugi projekt – model efektywności kampanii outdoorowych – zleciliśmy firmie kubujstrategia (należy do Dariusza Kubuja – red.) – mówi Tkaczyk.

Zapewnia jednocześnie, że czekający na akceptację Unii projekt Postar to ciągle priorytet dla Stroera. Mimo to w AMS usłyszeliśmy, że przedstawiciele tej firmy mają do kolegów żal, że nie stali się częścią inicjatywy Stroera i Cityboard.

Reklama
Reklama

– Firmy AMS i Clear Channel Poland były informowane o projekcie badawczym Dariusza Kubuja. Nie wiemy, z jakiego powodu nie przyłączyły się do działań Ströer i Cityboard Media – mówi Tkaczyk.

– Interesowaliśmy się udziałem w projekcie Stroera i Cityboard. Zaproponowaliśmy ze swojej strony pewne zmiany, ale nie spotkały się one z akceptacją, więc postanowiliśmy wprowadzić własne rozwiązanie pod nazwą AMS Metrics. Zaprezentowaliśmy je w październiku  domom mediowym – mówi Marek Kuzaka, prezes AMS.

Clear Channel tłumaczy zaś, że od lat posługuje się w rozmowach z reklamodawcami wynikami badania Plakat Impact Test.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama