Nowy produkt  lidera polskiego rynku wódki - wartego według firmy badawczej Nielsen niespełna 10 mld zł – pojawia się w sklepach na przełomie stycznia i lutego. Jej atutem, jak podkreśla producent, jest oryginalna receptura. Lubelska jako pierwsza wódka produkowana jest z trzech zbóż (stąd pełna nazwa Lubelska Trzy Zboża): pszenicy, jęczmienia oraz kukurydzy. W walce o konsumentów znudzonych wódką – w 2011 r. jej łączna sprzedaż mogła spaść o kilka procent – nowemu produktowi Stock Polska ma pomóc także cena. Pół litra czystej Lubelskiej będzie kosztować 19,49 zł za.

Firma podkreśla, że obecnie Lubelska jest nie tylko liderem segmentu trunków kolorowych. Jest też, jak podaje Nielsen, piątą  marką na polskim rynku wódki. W listopadzie 2011 r. jej udziały wynosiły  6,2 proc. W Stocku wyjaśniają, że do sukcesu marki  przyczyniła się Cytrynówka Lubelska obecna na rynku od listopada 2009 r. , a także kolejne smaki: porzeczkowy i wprowadzony jako ostatnio grejpfrutowy.

Tymczasem to sprzedaż wódek czystych nadal decyduje, kto rozdaje karty na polskim rynku wódki. Obecnie najpopularniejszą wódką czystą w Polsce jest Krupnik produkowany przez Belvedere, trzeciego gracza branży. Marka ta, pod koniec ubiegłego roku, odebrała pozycję lidera Czystej de Luxe Żołądkowej Gorzkiej produkowanej przez Stock Polska (to głównie niej firma zawdzięcza awans na pozycję lidera w Polsce). Do czołówki rynku w ciągu ostatniego roku udało się dostać także Żubrówce Białej firmy CEDC, wicelidera branży. Te trzy wódki, tak, jak nowa Lubelska, wywodzą się ze znanych wódek gatunkowych.

Rozszerzanie oferty pod znanymi markami wódek nie dziwi. W Polsce nie można  reklamować mocnych alkoholi w ogólnie dostępnych mediach, a rozpoznawalność istniejących trunków ułatwia wypromowanie nowego produktu. Ponadto jest to tańsze niż budowa od zera pozycji rynkowej nowej wódki.