Reklama

Play uderza: walka o miliony

Telekomunikacja | P4 wprowadza ryczałt na rozmowy na komórki i esemesy. Konkurencja odpowie ostro

Publikacja: 29.03.2012 03:31

P4 celuje w najcenniejszych dla sieci mobilnych klientów, czyli płacących abonament

P4 celuje w najcenniejszych dla sieci mobilnych klientów, czyli płacących abonament

Foto: Rzeczpospolita

– Na ta­ki ruch Playa by­li­śmy przy­go­to­wa­ni od daw­na i na­sza re­ak­cja bę­dzie na­tych­mia­sto­wa – tak Mi­ro­slav Ra­kow­ski, pre­zes Pol­skiej Te­le­fo­nii Cy­fro­wej (ope­ra­tor T­-Mo­bi­le i Hey­ah) od­po­wie­dział na py­ta­nie, czy je­go fir­ma pój­dzie śla­dem naj­młod­sze­go kon­ku­ren­ta. Tak­że Cen­ter­tel (ope­ra­tor sie­ci Oran­ge) za­pew­nił, że przy­go­to­wu­je atrak­cyj­ną pro­po­zy­cję.

Spraw­ca po­ru­sze­nia na ryn­ku, P4 (ope­ra­tor sie­ci Play), przed­sta­wił wczo­raj ofer­tę For­mu­ła 4.0, któ­ra po­ja­wi się w sprze­da­ży w pią­tek. Wpro­wa­dza pro­ste roz­wią­za­nie, o któ­rym od pew­ne­go cza­su my­śli ca­ły ry­nek ko­mór­ko­wy – zry­czał­to­wa­ną opła­tę abo­na­men­to­wą za nie­li­mi­to­wa­ne po­łą­cze­nia gło­so­we do wszyst­kich sie­ci ko­mór­ko­wych, esemesy i ememesy. – To mo­ment, gdy za­czy­na­my ina­czej my­śleć o ofer­tach te­le­ko­mu­ni­ka­cyj­nych – mó­wił Bar­tosz Do­brzyń­ski, czło­nek za­rzą­du P4.

Play kła­dzie przy tym na­cisk na ofer­tę bez te­le­fo­nu (tzw. SIM­-on­ly), w któ­rej zry­czał­to­wa­ny abo­na­ment to 79 zł. – Sza­cu­je­my, że tą ofer­tą po­win­no być za­in­te­re­so­wa­nych ok. 5 mln klien­tów sie­ci ko­mór­ko­wych w Pol­sce, któ­rzy dziś pła­cą wię­cej niż 80 zł. Więk­szość z nich to klien­ci na­szej kon­ku­ren­cji. Za­li­cza­my do tej gru­py tak­że klien­tów z seg­men­tu SO­HO (jed­no­-, dwu­oso­bo­we fir­my – red.) – mó­wił Do­brzyń­ski. Nie ujaw­nił, ja­ką część z te­go gro­na chciał­by prze­jąć Play.

Ruch ope­ra­to­ra nie­sie ze so­bą pew­ne ry­zy­ko. De­cy­du­je się na ofer­tę za­chę­ca­ją­cą abo­nen­tów do częst­szych i dłuż­szych roz­mów z abo­nen­ta­mi in­nych sie­ci. Jed­nak im wię­cej mi­nut wy­dzwo­nią, tym więk­sze opła­ty P4 bę­dzie mu­siał uiścić na rzecz kon­ku­ren­cyj­nych sie­ci (ope­ra­to­rzy pła­cą so­bie w ta­kich sy­tu­acjach tzw. MTR, czy­li hur­to­wą staw­kę za mi­nu­tę roz­mo­wy przy­cho­dzą­cej z in­nej sie­ci).

– Ma­my na­dzie­ję, że ko­le­dzy z P4 do­brze po­li­czy­li efekt ta­kie­go dzia­ła­nia. Wpro­wa­dza­jąc ofer­tę SIM­-on­ly za 79 zł, Play po­ka­zu­je, że krót­ko­ter­mi­no­wo bę­dzie się sta­rał wy­da­wać mniej na sub­sy­dia te­le­fo­nów i wy­cią­gnąć wię­cej pie­nię­dzy od klien­tów. To po­twier­dza in­for­ma­cje o po­trze­bie po­zy­ska­nia go­tów­ki na spła­tę za­cią­gnię­tych dłu­gów – mó­wi Ra­kow­ski.

Reklama
Reklama

5 milionów abo­nen­tów sie­ci mo­bil­nych, 20 proc. wszyst­kich, mo­że za­in­te­re­so­wać ofer­ta Playa

Jo­er­gen Bang­-Jen­sen, pre­zes P4, py­ta­ny, dla­cze­go ofer­ta jest wpro­wa­dza­na wła­śnie te­raz, tłu­ma­czył, że fir­ma przy­go­to­wu­je się do ni­we­la­cji sta­wek MTR z po­cząt­kiem przy­szłe­go ro­ku. W 2013 r. ruch przy­cho­dzą­cy do sie­ci P4 mo­że się zwięk­szyć. Oprócz ob­niż­ki sta­wek MTR znik­nie też dzia­ła­ją­cy do tej po­ry na ko­rzyść Playa czyn­nik: asy­me­tria tych sta­wek. Bang­-Jen­sen za­pew­nił, że fir­ma się te­go nie oba­wia.

– Gdy­by ofer­ta spo­tka­ła się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem, w tym ro­ku bi­lans te­go pro­jek­tu był­by ujem­ny. Od przy­szłe­go ro­ku bę­dzie do­dat­ni – mó­wił.

Woj­ciech Jab­czyń­ski, rzecz­nik gru­py TP (jest wła­ści­cie­lem Oran­ge w Pol­sce), ko­men­tu­je, że Play wy­brał  ostat­ni mo­ment na ofer­tę bez te­le­fo­nu, aby  wykorzystać przy­słu­gu­ją­cą mu asy­me­trię. Ponieważ kon­su­men­ci w Pol­sce są jednak przy­zwy­cza­je­ni, że te­le­fon ku­pu­ją od ope­ra­to­ra za zło­tów­kę, nie wró­ży propozycji Playa suk­ce­su. – Czy to bę­dzie hit na mia­rę tak hur­ra­op­ty­mi­stycz­nych za­po­wie­dzi? Ra­czej wi­dzę tu pierw­sze­go ope­ra­to­ra, któ­ry opusz­cza po­le wal­ki w Pierw­szej Woj­nie Smart­fo­no­wej – na­pi­sał w blo­gu. W ten spo­sób ope­ra­to­rzy okre­śla­ją trwa­ją­cą ba­ta­lię o to, by sprze­dać smart­fo­ny mniej za­moż­nym klien­tom.

P4 przy­go­to­wał też in­ne opcje For­mu­ły 4.0: te­le­fon moż­na ku­pić z abo­na­men­tem na 24 mie­sią­ce od 99 zł (dla prze­no­szą­cych nu­mer lub prze­dłu­ża­ją­cych umo­wę) i 109 zł (dla po­zo­sta­łych). Ope­ra­tor po­in­for­mo­wał też, że szy­ku­je no­wą ofer­tę dla klien­tów biz­ne­so­wych. Za­rząd za­pew­nił, że sieć nie re­zy­gnu­je ze zdo­by­wa­nia ryn­ku ta­ni­mi ofer­ta­mi pre­-pa­id. No­wa ma się po­ja­wić jesz­cze przed wa­ka­cja­mi.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki u.zielinska@rp.pl

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama