Reklama

Audi walczy z BMW

Audi szykuje się do zdetronizowania arcyrywala poprzez przejęcie włoskiego producenta motocykli Ducati oraz rozpoczęcie produkcji aut w Ameryce Północnej

Publikacja: 20.04.2012 01:29

Red

Audi – marka premium ze stajni Volkswagena – zdecydowała się ulokować produkcję w Meksyku. Dokładne miejsce zostanie wyznaczone jeszcze w tym roku. Nowa fabryka zacznie produkować SUV-y w 2016 r. VW, dla którego Audi jest znaczącym źródłem przychodów, ma już zakłady w Meksyku: w Puebla i Silao.

Produkcja aut w Ameryce Północnej to kamień węgielny planów Audi zdetronizowania BMW jako największego na świecie producenta aut luksusowych. Audi dominuje w Chinach, dzięki wczesnemu wejściu VW na ten rynek. Jednak wciąż pozostaje w tyle za BMW i należącym do Daimlera Mercedesem-Benzem pod względem wielkości sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie BMW i Mercedes-Benz mają fabryki.

Produkcja samochodów w północnoamerykańskiej strefie wolnego handlu znacząco obniży ekspozycję na wahania kursów dolara wobec euro. USA są czwartym największym rynkiem sprzedaży dla Audi po Chinach, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

W ubiegłym roku Audi wyprzedziła Mercedesa, zajmując drugie na świecie miejsce wśród producentów aut luksusowych pod względem sprzedaży, dzięki mocnej pozycji na dynamicznym rynku chińskim oraz solidnemu wzrostowi w USA i Europie. Audi spodziewa się w tym roku pobić zeszłoroczny rekord sprzedaży, gdyż popyt na luksusowe auta rośnie na wielu rynkach. Firma sprzedała w 2011 roku 1,3 mln aut.

Tymczasem rady nadzorcze Audi i VW zatwierdziły właśnie przejęcie przez Audi włoskiego producenta motocykli Ducati od Investindustrial Group. Szczegółów finansowych nie ujawniono.

Reklama
Reklama

Volkswagen chce zostać największym producentem aut na świecie do 2018 roku i mocno inwestuje w ekspansję na całym świecie, zaś jednym z kluczowych narzędzi ma być pościg Audi za BMW. VW wygenerował w ubiegłym roku rekordową sprzedaż i zysk, więc ma zasoby do sfinansowania swych planów rozwoju.

Wejście w segment motocykli następuje po przejęciu producentów ciężarówek Scania oraz MAN w ostatnich latach i ma na celu zwiększenie obecności koncernu z Wolfsburga w sektorze pojazdów komercyjnych. Powszechnie uważa się, że to pomysł szefa rady nadzorczej i byłego prezesa VW, Ferdinanda Piecha, który jest miłośnikiem Ducati i ponoć ma jeden z tych motorów.

Wchodząc w motocykle, marka Audi zyska strukturę podobną do BMW. BMW ogłosiło rekordowy wzrost sprzedaży motorów marki swojej i Husqvarny o 5,5 proc. do 24 373 sztuk w pierwszym kwartale, podczas gdy całkowita sprzedaż jego pojazdów wzrosła o 11 proc.

(C) 2012 Dow Jones & Company, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone

Aby zaprenumerować The Wall Street Journal: www.wsjeuropesubs.com

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama