Audi walczy z BMW

Audi szykuje się do zdetronizowania arcyrywala poprzez przejęcie włoskiego producenta motocykli Ducati oraz rozpoczęcie produkcji aut w Ameryce Północnej

Publikacja: 20.04.2012 01:29

Red

Audi – marka premium ze stajni Volkswagena – zdecydowała się ulokować produkcję w Meksyku. Dokładne miejsce zostanie wyznaczone jeszcze w tym roku. Nowa fabryka zacznie produkować SUV-y w 2016 r. VW, dla którego Audi jest znaczącym źródłem przychodów, ma już zakłady w Meksyku: w Puebla i Silao.

Produkcja aut w Ameryce Północnej to kamień węgielny planów Audi zdetronizowania BMW jako największego na świecie producenta aut luksusowych. Audi dominuje w Chinach, dzięki wczesnemu wejściu VW na ten rynek. Jednak wciąż pozostaje w tyle za BMW i należącym do Daimlera Mercedesem-Benzem pod względem wielkości sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie BMW i Mercedes-Benz mają fabryki.

Produkcja samochodów w północnoamerykańskiej strefie wolnego handlu znacząco obniży ekspozycję na wahania kursów dolara wobec euro. USA są czwartym największym rynkiem sprzedaży dla Audi po Chinach, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

W ubiegłym roku Audi wyprzedziła Mercedesa, zajmując drugie na świecie miejsce wśród producentów aut luksusowych pod względem sprzedaży, dzięki mocnej pozycji na dynamicznym rynku chińskim oraz solidnemu wzrostowi w USA i Europie. Audi spodziewa się w tym roku pobić zeszłoroczny rekord sprzedaży, gdyż popyt na luksusowe auta rośnie na wielu rynkach. Firma sprzedała w 2011 roku 1,3 mln aut.

Tymczasem rady nadzorcze Audi i VW zatwierdziły właśnie przejęcie przez Audi włoskiego producenta motocykli Ducati od Investindustrial Group. Szczegółów finansowych nie ujawniono.

Volkswagen chce zostać największym producentem aut na świecie do 2018 roku i mocno inwestuje w ekspansję na całym świecie, zaś jednym z kluczowych narzędzi ma być pościg Audi za BMW. VW wygenerował w ubiegłym roku rekordową sprzedaż i zysk, więc ma zasoby do sfinansowania swych planów rozwoju.

Wejście w segment motocykli następuje po przejęciu producentów ciężarówek Scania oraz MAN w ostatnich latach i ma na celu zwiększenie obecności koncernu z Wolfsburga w sektorze pojazdów komercyjnych. Powszechnie uważa się, że to pomysł szefa rady nadzorczej i byłego prezesa VW, Ferdinanda Piecha, który jest miłośnikiem Ducati i ponoć ma jeden z tych motorów.

Wchodząc w motocykle, marka Audi zyska strukturę podobną do BMW. BMW ogłosiło rekordowy wzrost sprzedaży motorów marki swojej i Husqvarny o 5,5 proc. do 24 373 sztuk w pierwszym kwartale, podczas gdy całkowita sprzedaż jego pojazdów wzrosła o 11 proc.

(C) 2012 Dow Jones & Company, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone

Aby zaprenumerować The Wall Street Journal: www.wsjeuropesubs.com

Audi – marka premium ze stajni Volkswagena – zdecydowała się ulokować produkcję w Meksyku. Dokładne miejsce zostanie wyznaczone jeszcze w tym roku. Nowa fabryka zacznie produkować SUV-y w 2016 r. VW, dla którego Audi jest znaczącym źródłem przychodów, ma już zakłady w Meksyku: w Puebla i Silao.

Produkcja aut w Ameryce Północnej to kamień węgielny planów Audi zdetronizowania BMW jako największego na świecie producenta aut luksusowych. Audi dominuje w Chinach, dzięki wczesnemu wejściu VW na ten rynek. Jednak wciąż pozostaje w tyle za BMW i należącym do Daimlera Mercedesem-Benzem pod względem wielkości sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie BMW i Mercedes-Benz mają fabryki.

Materiał Promocyjny
Co się dzieje z moralnością finansową Polaków?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Skończą się męskie kluby we władzach dużych spółek
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych