Zaostrza się konflikt FoodCare z Maspeksem

Firma wystąpiła na drogę postępowania cywilnego przeciwko rywalowi. Jej zdaniem konkurent pasożytuje swoim napojem Life na renomie należącej do niej marki Frugo i jej najnowszej kampanii reklamowej

Publikacja: 30.05.2012 18:12

Zaostrza się konflikt FoodCare z Maspeksem

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski Marek Obremski

Wczoraj FoodCare złożył wniosek o zabezpieczenie do Sądu Okręgowego w Krakowie. O naruszeniu własności przez Maspex FoodCare w ubiegłym tygodniu poinformował także prokuraturę.

- Setki tysięcy osób identyfikujących się z filozofią Frugo stanowią o prawdziwym fenomenie i sile tej marki. Siłą brandu jest także przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia sprzedaży, promocji i marketingu produktu. Firma Maspex wprowadzając napoje łudząco podobne do napojów Frugo wprowadza w błąd zarówno opinię publiczną, jak i konsumentów -  mówi Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare.

Właściciel Frugo twierdzi także, że Maspex bezprawnie oparł reklamę napoju Lift na koncepcji promocyjnej Frugo. Firma przypomina, że najnowsza kampania marki Frugo o nazwie „Charaktery Frugo" stworzona została przez Agencję Heads Advertising ART FM dla marki Frugo w 2004. Firma FoodCare jest obecnie jedynym pełnoprawnym właścicielem praw do tej kampanii zarówno w internecie, jak i na zewnętrznych nośnikach reklamowych.

- Poza złożeniem zawiadomienia do prokuratury w ubiegłym tygodniu oraz dzisiejszym wnioskiem do sądu naturalną konsekwencją będzie złożenie przeciwko firmie Maspex Wadowice pozwu w związku z działaniami naruszającymi uzyskaną przez nas licencję na przeprowadzenie kampanii „Charaktery Frugo" oraz w związku z pasożytowaniem na renomie, które stanowi czyn nieuczciwej konkurencji – informuje mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare.

Maspex podtrzymuje swoje stanowisko, w którym odpiera zarzuty. - W żadnym wypadku w naszej kampanii nie dostrzegamy jakichkolwiek naruszeń, tym bardziej, że z kampanią wystartowaliśmy znacznie wcześniej, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare – przypomina Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu.

Firma zwraca uwagę, że kampania spółki FoodCare nigdy wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach, a kampania Life w całości powstała u niej.

- Zawiera kilkanaście oryginalnych projektów wykorzystujących istniejące w mowie potocznej hasła, którymi konsument może się bawić – tłumaczy rzecznik Maspeksu.

Wczoraj FoodCare złożył wniosek o zabezpieczenie do Sądu Okręgowego w Krakowie. O naruszeniu własności przez Maspex FoodCare w ubiegłym tygodniu poinformował także prokuraturę.

- Setki tysięcy osób identyfikujących się z filozofią Frugo stanowią o prawdziwym fenomenie i sile tej marki. Siłą brandu jest także przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia sprzedaży, promocji i marketingu produktu. Firma Maspex wprowadzając napoje łudząco podobne do napojów Frugo wprowadza w błąd zarówno opinię publiczną, jak i konsumentów -  mówi Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare.

Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont