Zaostrza się konflikt FoodCare z Maspeksem

Firma wystąpiła na drogę postępowania cywilnego przeciwko rywalowi. Jej zdaniem konkurent pasożytuje swoim napojem Life na renomie należącej do niej marki Frugo i jej najnowszej kampanii reklamowej

Publikacja: 30.05.2012 18:12

Zaostrza się konflikt FoodCare z Maspeksem

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski Marek Obremski

Wczoraj FoodCare złożył wniosek o zabezpieczenie do Sądu Okręgowego w Krakowie. O naruszeniu własności przez Maspex FoodCare w ubiegłym tygodniu poinformował także prokuraturę.

- Setki tysięcy osób identyfikujących się z filozofią Frugo stanowią o prawdziwym fenomenie i sile tej marki. Siłą brandu jest także przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia sprzedaży, promocji i marketingu produktu. Firma Maspex wprowadzając napoje łudząco podobne do napojów Frugo wprowadza w błąd zarówno opinię publiczną, jak i konsumentów -  mówi Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare.

Właściciel Frugo twierdzi także, że Maspex bezprawnie oparł reklamę napoju Lift na koncepcji promocyjnej Frugo. Firma przypomina, że najnowsza kampania marki Frugo o nazwie „Charaktery Frugo" stworzona została przez Agencję Heads Advertising ART FM dla marki Frugo w 2004. Firma FoodCare jest obecnie jedynym pełnoprawnym właścicielem praw do tej kampanii zarówno w internecie, jak i na zewnętrznych nośnikach reklamowych.

- Poza złożeniem zawiadomienia do prokuratury w ubiegłym tygodniu oraz dzisiejszym wnioskiem do sądu naturalną konsekwencją będzie złożenie przeciwko firmie Maspex Wadowice pozwu w związku z działaniami naruszającymi uzyskaną przez nas licencję na przeprowadzenie kampanii „Charaktery Frugo" oraz w związku z pasożytowaniem na renomie, które stanowi czyn nieuczciwej konkurencji – informuje mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare.

Maspex podtrzymuje swoje stanowisko, w którym odpiera zarzuty. - W żadnym wypadku w naszej kampanii nie dostrzegamy jakichkolwiek naruszeń, tym bardziej, że z kampanią wystartowaliśmy znacznie wcześniej, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare – przypomina Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu.

Firma zwraca uwagę, że kampania spółki FoodCare nigdy wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach, a kampania Life w całości powstała u niej.

- Zawiera kilkanaście oryginalnych projektów wykorzystujących istniejące w mowie potocznej hasła, którymi konsument może się bawić – tłumaczy rzecznik Maspeksu.

Wczoraj FoodCare złożył wniosek o zabezpieczenie do Sądu Okręgowego w Krakowie. O naruszeniu własności przez Maspex FoodCare w ubiegłym tygodniu poinformował także prokuraturę.

- Setki tysięcy osób identyfikujących się z filozofią Frugo stanowią o prawdziwym fenomenie i sile tej marki. Siłą brandu jest także przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia sprzedaży, promocji i marketingu produktu. Firma Maspex wprowadzając napoje łudząco podobne do napojów Frugo wprowadza w błąd zarówno opinię publiczną, jak i konsumentów -  mówi Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca