Wczoraj FoodCare złożył wniosek o zabezpieczenie do Sądu Okręgowego w Krakowie. O naruszeniu własności przez Maspex FoodCare w ubiegłym tygodniu poinformował także prokuraturę.
- Setki tysięcy osób identyfikujących się z filozofią Frugo stanowią o prawdziwym fenomenie i sile tej marki. Siłą brandu jest także przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia sprzedaży, promocji i marketingu produktu. Firma Maspex wprowadzając napoje łudząco podobne do napojów Frugo wprowadza w błąd zarówno opinię publiczną, jak i konsumentów - mówi Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare.
Właściciel Frugo twierdzi także, że Maspex bezprawnie oparł reklamę napoju Lift na koncepcji promocyjnej Frugo. Firma przypomina, że najnowsza kampania marki Frugo o nazwie „Charaktery Frugo" stworzona została przez Agencję Heads Advertising ART FM dla marki Frugo w 2004. Firma FoodCare jest obecnie jedynym pełnoprawnym właścicielem praw do tej kampanii zarówno w internecie, jak i na zewnętrznych nośnikach reklamowych.
- Poza złożeniem zawiadomienia do prokuratury w ubiegłym tygodniu oraz dzisiejszym wnioskiem do sądu naturalną konsekwencją będzie złożenie przeciwko firmie Maspex Wadowice pozwu w związku z działaniami naruszającymi uzyskaną przez nas licencję na przeprowadzenie kampanii „Charaktery Frugo" oraz w związku z pasożytowaniem na renomie, które stanowi czyn nieuczciwej konkurencji – informuje mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare.
Maspex podtrzymuje swoje stanowisko, w którym odpiera zarzuty. - W żadnym wypadku w naszej kampanii nie dostrzegamy jakichkolwiek naruszeń, tym bardziej, że z kampanią wystartowaliśmy znacznie wcześniej, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare – przypomina Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu.