PizzaPortal.pl był pierwszym w Polsce serwisem umożliwiającym zamawianie jedzenia online, działa od 10 lat. Jego zamknięcie jest ostatnim etapem procesu wdrażania zmian przez Glovo po wykupieniu portalu w sierpniu 2019 roku. Dotychczas obie aplikacje działały równolegle przy stopniowym wygaszaniu strony i aplikacji PizzaPortal.pl, która jeszcze do 27 lipca była aktywna na terenie Warszawy. Teraz do dyspozycji użytkowników jest aplikacja Glovo, która przejęła funkcjonalność PizzaPortal.pl.
Glovo zajmuje się nie tylko dostawami posiłków z restauracji, ale również ekspresowe zamówienia i dowóz ubrań, leków lub zakupów spożywczych.
- Jesteśmy pewni, że funkcjonalności oferowane przez Glovo, m.in. możliwość zamówienia dowolnego produktu w obsługiwanym mieście i dostawę w ciągu godziny, dostarczenie zakupów spożywczych z popularnej Biedronki czy przywiezienie zapomnianych kluczy, zostaną docenione przez nowych użytkowników – mówi Carlos Silván, general manager Glovo Polska. – Teraz, gdy działamy już w 100 procentach jako Glovo, chcemy jeszcze mocniej rozwijać te usługi na polskim rynku – dodaje.
Firma jest obecna w ponad 650 miastach w 22 krajach, ma ponad 2,5 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie, 50 tys. aktywnych kurierów i ponad 50 000 stowarzyszonych partnerów na całym świecie. W Polsce aplikacja działa w 32 miastach, poza Warszawą m.in. w Krakowie, Wrocławiu, Gdyni czy Lublinie.
Dla dotychczasowych użytkowników PizzaPortal.pl zmiana oznacza konieczność pobrania i rejestracji w aplikacji Glovo. Cały proces trwa kilkanaście sekund. Wszystkie dostępne wcześniej restauracje nie tylko będą aktywne na Glovo, ale dołączą do nich kolejne miejsca, poszerzając dotychczasową ofertę. W nowym serwisie znajdą się duże sieci, takie jak McDonald's, KFC, czy Pizza Hut oraz mniejsze, lokalne restauracje.