Sprzedaż Carlsberga w Polsce wyższa o 15 proc.

Sponsorowanie Euro2012 oraz ożywienie popytu na piwo napędziło sprzedaż duńskiego koncernu w Polsce. W ciągu trzech kwartałów 2012 roku poszła w górę o prawie 15 proc.

Publikacja: 07.11.2012 12:00

Sprzedaż Carlsberga w Polsce wyższa o 15 proc.

Foto: Bloomberg

W tym samym czasie, jak podaje zarząd grupy Carlsberg, łączna sprzedaż piwa w Polsce zwiększyła się o ok. 6 proc. Udziały firmy w naszym rynku wyniosły 17,5 proc. Były o 1 pkt. proc. wyższe niż przed rokiem. W szybszym tempie, jak informuje firma, rosły w Polsce jej udziały w ujęciu wartościowym.

Na pozostałych rynkach Europy Zachodniej, do której zaliczana jest Polska, Carlsberg musiał zmierzyć się ze stagnacją na rynku. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedał tu w sumie 38,6 mln hl piwa, o 1 proc. więcej niż przed rokiem. Tylko w trzecim kwartale było to 13,9 mln hl, tyle samo co w ubiegłym roku. Polska odpowiada za ok. 14 proc. sprzedaży Carlsberga w regionie Europy Wschodniej. W ujęciu globalnym (w ciągu trzech kwartałów grupa sprzedała w sumie prawie 110 mln hl piwa). jest to 5 proc.

Przychody grupy w regionie w ciągu trzech kwartałów  były stabilne (wzrost o 1 proc. ) i wyniosły niemal 28,55 mld koron. Wyłącznie w trzecim kwartale urosły o 3 proc., do prawie 10,4 mld koron. W Europie Zachodniej narastająco o 4 proc. spadł zysk operacyjny Carlsberga. W trzecim kwartale był o 1 proc. wyższy.

W Europie Wschodniej (Carlsberg jest liderem w Rosji i jak zapewnia zwiększa tam udziały) sprzedaż piw koncernu w ciągu trzech kwartałów zmalała o 7 proc., do 34,3 mln hl.

W trzecim kwartale zysk netto grupy spadł do 2,14 mld duńskich koron, wobec 3,01 mld koron rok wcześniej. Przychody wzrosły w tym czasie do 18,81 mld euro z 17,44 mld rok wcześniej.

- Wyniki w trzecim kwartale były zgodne z naszymi oczekiwaniami i jesteśmy na dobrej drodze, aby zrealizować nasze całoroczne prognozy – komentuje Jorgen Buhl Rasmussen, prezes grupy Carlsberg.

W tym samym czasie, jak podaje zarząd grupy Carlsberg, łączna sprzedaż piwa w Polsce zwiększyła się o ok. 6 proc. Udziały firmy w naszym rynku wyniosły 17,5 proc. Były o 1 pkt. proc. wyższe niż przed rokiem. W szybszym tempie, jak informuje firma, rosły w Polsce jej udziały w ujęciu wartościowym.

Na pozostałych rynkach Europy Zachodniej, do której zaliczana jest Polska, Carlsberg musiał zmierzyć się ze stagnacją na rynku. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedał tu w sumie 38,6 mln hl piwa, o 1 proc. więcej niż przed rokiem. Tylko w trzecim kwartale było to 13,9 mln hl, tyle samo co w ubiegłym roku. Polska odpowiada za ok. 14 proc. sprzedaży Carlsberga w regionie Europy Wschodniej. W ujęciu globalnym (w ciągu trzech kwartałów grupa sprzedała w sumie prawie 110 mln hl piwa). jest to 5 proc.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej