Reklama

Sprzedaż Carlsberga w Polsce wyższa o 15 proc.

Sponsorowanie Euro2012 oraz ożywienie popytu na piwo napędziło sprzedaż duńskiego koncernu w Polsce. W ciągu trzech kwartałów 2012 roku poszła w górę o prawie 15 proc.

Publikacja: 07.11.2012 12:00

Sprzedaż Carlsberga w Polsce wyższa o 15 proc.

Foto: Bloomberg

W tym samym czasie, jak podaje zarząd grupy Carlsberg, łączna sprzedaż piwa w Polsce zwiększyła się o ok. 6 proc. Udziały firmy w naszym rynku wyniosły 17,5 proc. Były o 1 pkt. proc. wyższe niż przed rokiem. W szybszym tempie, jak informuje firma, rosły w Polsce jej udziały w ujęciu wartościowym.

Na pozostałych rynkach Europy Zachodniej, do której zaliczana jest Polska, Carlsberg musiał zmierzyć się ze stagnacją na rynku. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedał tu w sumie 38,6 mln hl piwa, o 1 proc. więcej niż przed rokiem. Tylko w trzecim kwartale było to 13,9 mln hl, tyle samo co w ubiegłym roku. Polska odpowiada za ok. 14 proc. sprzedaży Carlsberga w regionie Europy Wschodniej. W ujęciu globalnym (w ciągu trzech kwartałów grupa sprzedała w sumie prawie 110 mln hl piwa). jest to 5 proc.

Przychody grupy w regionie w ciągu trzech kwartałów  były stabilne (wzrost o 1 proc. ) i wyniosły niemal 28,55 mld koron. Wyłącznie w trzecim kwartale urosły o 3 proc., do prawie 10,4 mld koron. W Europie Zachodniej narastająco o 4 proc. spadł zysk operacyjny Carlsberga. W trzecim kwartale był o 1 proc. wyższy.

W Europie Wschodniej (Carlsberg jest liderem w Rosji i jak zapewnia zwiększa tam udziały) sprzedaż piw koncernu w ciągu trzech kwartałów zmalała o 7 proc., do 34,3 mln hl.

W trzecim kwartale zysk netto grupy spadł do 2,14 mld duńskich koron, wobec 3,01 mld koron rok wcześniej. Przychody wzrosły w tym czasie do 18,81 mld euro z 17,44 mld rok wcześniej.

Reklama
Reklama

- Wyniki w trzecim kwartale były zgodne z naszymi oczekiwaniami i jesteśmy na dobrej drodze, aby zrealizować nasze całoroczne prognozy – komentuje Jorgen Buhl Rasmussen, prezes grupy Carlsberg.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama