W ten sposób Fiat zamierza odbudować markę Alfa, oraz ułatwić jej ponowne wejście na rynek amerykański. Jak ujawnił rzecznik Fiata wyścigowe silniki będą montowane w Giulii oraz dwumiejscowym aucie z napędem na tylne koła.
Sergio Marchionne zapowiedział,że w ciągu najbliższego miesiąca zostaną ujawnione szczegóły współpracy,ale w każdym razie Maserati i Ferrari będą musiały pomóc Alfie tak, jak kiedyś Ferrari pomógł Maserati.— Po prostu Ferrari będzie musiał bardziej aktywnie przyczynić się do sukcesu silników Alfy- mówił Marchionne. — To będą silniki warte marki Alfa Romeo- dodał. Dotychczas właśnie one były największy kłopotem w odświeżaniu wizerunku Alfy na rynkach światowych- powiedział.
Będą też nowe , bądź odświeżone modele Alfy.W latach 2013-2016 łącznie ma być ich dziewięć, a tym trzy zupełnie nowe. Przy tym Fiat nie ukrywa,że właśnie dzięki tej ofensywie w roku 2016 zamierza uzyskać potrojenie sprzedaży Alfy do 300 tysięcy sztuk.
Wiadomo także,że Giulia zastąpi Alfę 159, której produkcja nie jest kontynuowana od 2011 roku. Nowa Giulia zadbiutuje w 2014 w Europie i w rok później w USA. Auta będą produkowane w fabryce Fiata w Casino, skąd dzisiaj wyjeżdża Gliulietta, a także Lancia Delta i Fiat Bravo. Roadster Alfy będzie pochodził z fabryki Mazdy Motor Corp w Hiroszimie razem z nowym modelem MX5-roadster.Debiut nowych sportowych Mazd i Alf pochodzących japońskiej fabryki planowany jest na 2015 rok. Nadzieje Fiata związane są również z pokazaną niespełna dwa lata temu podczas salonu w Genewie Alfą 4C.
Do roku 2016 pojawią się na rynku także nowe wersje MiTo i kompaktowa Giulietta. Z kolei 4C pojawią się na rynku w końcu tego roku jednocześnie w Europie i w Stanach Zjednoczonych, a Fiat zakłada wyprodukowanie 2,5 tys. tych aut i sprzedanie po tysiąc w Europie i USA, reszta rozjedzie się po świecie.