Jantoń chce zadebiutować w tym roku na rynku cydru

Producent win planuje w tym roku rozpocząć sprzedaż alkoholu z jabłek. Zamierza wykorzystać modę na słabe, smakowe trunki

Publikacja: 17.02.2013 20:10

- Zamierzamy wejść na rynek z cydrem jeszcze w tym roku. Przeprowadziliśmy badania, które wykazały, że jest to produkt, który z pewnością znajdzie swojego lojalnego klienta, choć najlepiej będzie się sprzedawał w okresie wiosenno- letnim – mówi „Rz" Konrad Działak, dyrektor marketingu firmy alkoholowej Jantoń.

Spółka ma już odpowiednie urządzenia oraz doświadczenie. - Wiele wyrobów z naszej oferty opartych jest na bazie jabłkowej, z której powstaje również cydr. Nasze linie produkcyjne pozwalają nam też gazować napój, mamy zatem wszystko, co jest niezbędne – zapewnia Działak.

W przeszłości Jantoń specjalizował się niemal wyłącznie w produkcji win owocowych. Ich udział  w sprzedaży sukcesywnie się zmniejsza na rzecz innych alkoholi, w tym win gronowych.

W 2012 roku przychody firmy mogły wzrosnąć o ponad 20 proc., do około 150 mln zł.  Na wina gronowe przypadło ok. 30 proc.

W 2012 roku alkoholowa spółka wprowadziła na rynek wino gronowe Celebro. W ciągu 1 – 1,5 roku marka może, jej zdaniem, zdobyć pozycję numer dwa na polskim rynku win gronowych.

Zdaniem Działaka szansę na rozwój sprzedaży cydru w Polsce dają zmiany preferencji konsumenckich. - Badania wskazują, że coraz częściej sięgają oni po wino czy inne napoje o niższej zawartości alkoholu, rezygnując z alkoholi mocnych – wyjaśnia szef marketingu Jantonia.

Do produkcji cydru zachęca także obniżona akcyzy, ze 158 zł za hl na 97 zł za hl (ale dla trunków o zawartości alkoholu do 5 proc.).

- Nie łudźmy się, że jest to drastyczna zmiana, gdyż spowodowała ona obniżkę kwoty podatku akcyzowego o około 30 groszy za opakowanie o pojemności 0,5 l. W rezultacie może przynieść zmianę ceny cydru na półce maksymalnie o 90 gr - 1 zł. Oznacza to, że cydr, który dziś dostępny jest w sklepie w cenie 5 -6 zł kosztować będzie 4 -5 zł, więc wciąż nie jest konkurencyjny względem piwa – wylicza Konrad Działak.

Związek Sadowników RP szacuje, że za kilka lat produkcja cydru może sięgnąć w Polsce 60-80 mln litrów. Dziś jest śladowa.

 

- Zamierzamy wejść na rynek z cydrem jeszcze w tym roku. Przeprowadziliśmy badania, które wykazały, że jest to produkt, który z pewnością znajdzie swojego lojalnego klienta, choć najlepiej będzie się sprzedawał w okresie wiosenno- letnim – mówi „Rz" Konrad Działak, dyrektor marketingu firmy alkoholowej Jantoń.

Spółka ma już odpowiednie urządzenia oraz doświadczenie. - Wiele wyrobów z naszej oferty opartych jest na bazie jabłkowej, z której powstaje również cydr. Nasze linie produkcyjne pozwalają nam też gazować napój, mamy zatem wszystko, co jest niezbędne – zapewnia Działak.

Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi
Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej