Jantoń chce zadebiutować w tym roku na rynku cydru

Producent win planuje w tym roku rozpocząć sprzedaż alkoholu z jabłek. Zamierza wykorzystać modę na słabe, smakowe trunki

Publikacja: 17.02.2013 20:10

- Zamierzamy wejść na rynek z cydrem jeszcze w tym roku. Przeprowadziliśmy badania, które wykazały, że jest to produkt, który z pewnością znajdzie swojego lojalnego klienta, choć najlepiej będzie się sprzedawał w okresie wiosenno- letnim – mówi „Rz" Konrad Działak, dyrektor marketingu firmy alkoholowej Jantoń.

Spółka ma już odpowiednie urządzenia oraz doświadczenie. - Wiele wyrobów z naszej oferty opartych jest na bazie jabłkowej, z której powstaje również cydr. Nasze linie produkcyjne pozwalają nam też gazować napój, mamy zatem wszystko, co jest niezbędne – zapewnia Działak.

W przeszłości Jantoń specjalizował się niemal wyłącznie w produkcji win owocowych. Ich udział  w sprzedaży sukcesywnie się zmniejsza na rzecz innych alkoholi, w tym win gronowych.

W 2012 roku przychody firmy mogły wzrosnąć o ponad 20 proc., do około 150 mln zł.  Na wina gronowe przypadło ok. 30 proc.

W 2012 roku alkoholowa spółka wprowadziła na rynek wino gronowe Celebro. W ciągu 1 – 1,5 roku marka może, jej zdaniem, zdobyć pozycję numer dwa na polskim rynku win gronowych.

Zdaniem Działaka szansę na rozwój sprzedaży cydru w Polsce dają zmiany preferencji konsumenckich. - Badania wskazują, że coraz częściej sięgają oni po wino czy inne napoje o niższej zawartości alkoholu, rezygnując z alkoholi mocnych – wyjaśnia szef marketingu Jantonia.

Do produkcji cydru zachęca także obniżona akcyzy, ze 158 zł za hl na 97 zł za hl (ale dla trunków o zawartości alkoholu do 5 proc.).

- Nie łudźmy się, że jest to drastyczna zmiana, gdyż spowodowała ona obniżkę kwoty podatku akcyzowego o około 30 groszy za opakowanie o pojemności 0,5 l. W rezultacie może przynieść zmianę ceny cydru na półce maksymalnie o 90 gr - 1 zł. Oznacza to, że cydr, który dziś dostępny jest w sklepie w cenie 5 -6 zł kosztować będzie 4 -5 zł, więc wciąż nie jest konkurencyjny względem piwa – wylicza Konrad Działak.

Związek Sadowników RP szacuje, że za kilka lat produkcja cydru może sięgnąć w Polsce 60-80 mln litrów. Dziś jest śladowa.

 

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?