Ambra poprawiły wyniki

W drugim kwartale roku obrotowego 2012/2013 lider polskiego rynku wina zwiększył sprzedaż, zysk operacyjny i zysk netto. W kolejnych kwartałach dynamika wzrostu przychodów ma być większa, m.in. dzięki zamknięciu winiarni w Czechach

Publikacja: 18.02.2013 09:59

W drugim kwartale roku obrotowego, który zaczął się 1 lipca 2012 r. grupa Ambra zwiększyła przychody netto (bez akcyzy) o 0,8 proc.

„Wynik ten został osiągnięty pomimo pogorszenia nastrojów konsumenckich oraz znaczącej, bo średnio ośmioprocentowej podwyżce cen sprzedaży" wyjaśnia zarząd w komunikacie.

Sprzedaż rosła na wszystkich rynkach firmy. Dzięki przeprowadzonej podwyżce cen marża zysku brutto ze sprzedaży wzrosła z 32,5 do 34,4 proc.

Niższe o 1,9 proc. niż rok temu były koszty operacyjne. Oszczędności wprowadzone zostały przede wszystkim w Czechach, gdzie podjęta została decyzja o zamknięciu winiarni. Zakończenie produkcji win stołowych w tym zakładzie obciążyło jednorazowo wynik kwotą 3,3 mln zł. W perspektywie kolejnych lat grupa szacuje, że zamknięcie zakładu pozwoli na poprawę wyników o około 2 mln zł rocznie.

Zysk operacyjny Ambry wzrósł w drugim kwartale o 1,2 mln zł, czyli o 4,0 proc. Po eliminacji tego czynnika skorygowany zysk operacyjny wyniósł w drugim kwartale 35,2 mln zł, co stanowi wzrost w porównaniu do ubiegłego roku obrotowego o 4,5 mln zł, czyli o 14,7 proc.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 20,7 mln zł i był nieznacznie wyższy (0,4 proc.) niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

W kolejnych dwóch kwartałach roku obrotowego 2012/2013 grupa oczekuje dodatniej dynamiki sprzedaży pomimo pogarszających się nastrojów konsumenckich. Zapowiada też kontynuacje programu optymalizacji kosztów. Planowane jest m.in. połączenie spółki Ambra ze spółkami zależnymi Centrum Wina – Dystrybucja oraz Capricorn Investments.

- Pozytywnie oceniamy perspektywy wzrostu grupy Ambra na rynku. Inwestycje poczynione w pierwszym półroczu roku obrotowego w komunikację naszych marek i dobra współpraca z kluczowymi klientami pozwolą nam zwiększyć dynamikę sprzedaży. Jednocześnie jesteśmy świadomi, że warunki, w których będziemy działać są trudniejsze niż rok temu, dlatego nadal będziemy optymalizować koszty i zwiększać efektywność zarządzania kanałami dystrybucji. Jesteśmy przekonani, że działania te pozwolą nam znacząco poprawić wyniki w drugim półroczu roku obrotowego 2012/2013 i w kolejnych latach – komentuje Robert Ogór, prezes Ambry.

Rano w poniedziałek akcje Ambry tanieją o 2,6 proc., do 7,9 zł.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku