Reklama

Ambra poprawiły wyniki

W drugim kwartale roku obrotowego 2012/2013 lider polskiego rynku wina zwiększył sprzedaż, zysk operacyjny i zysk netto. W kolejnych kwartałach dynamika wzrostu przychodów ma być większa, m.in. dzięki zamknięciu winiarni w Czechach

Publikacja: 18.02.2013 09:59

W drugim kwartale roku obrotowego, który zaczął się 1 lipca 2012 r. grupa Ambra zwiększyła przychody netto (bez akcyzy) o 0,8 proc.

„Wynik ten został osiągnięty pomimo pogorszenia nastrojów konsumenckich oraz znaczącej, bo średnio ośmioprocentowej podwyżce cen sprzedaży" wyjaśnia zarząd w komunikacie.

Sprzedaż rosła na wszystkich rynkach firmy. Dzięki przeprowadzonej podwyżce cen marża zysku brutto ze sprzedaży wzrosła z 32,5 do 34,4 proc.

Niższe o 1,9 proc. niż rok temu były koszty operacyjne. Oszczędności wprowadzone zostały przede wszystkim w Czechach, gdzie podjęta została decyzja o zamknięciu winiarni. Zakończenie produkcji win stołowych w tym zakładzie obciążyło jednorazowo wynik kwotą 3,3 mln zł. W perspektywie kolejnych lat grupa szacuje, że zamknięcie zakładu pozwoli na poprawę wyników o około 2 mln zł rocznie.

Zysk operacyjny Ambry wzrósł w drugim kwartale o 1,2 mln zł, czyli o 4,0 proc. Po eliminacji tego czynnika skorygowany zysk operacyjny wyniósł w drugim kwartale 35,2 mln zł, co stanowi wzrost w porównaniu do ubiegłego roku obrotowego o 4,5 mln zł, czyli o 14,7 proc.

Reklama
Reklama

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 20,7 mln zł i był nieznacznie wyższy (0,4 proc.) niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

W kolejnych dwóch kwartałach roku obrotowego 2012/2013 grupa oczekuje dodatniej dynamiki sprzedaży pomimo pogarszających się nastrojów konsumenckich. Zapowiada też kontynuacje programu optymalizacji kosztów. Planowane jest m.in. połączenie spółki Ambra ze spółkami zależnymi Centrum Wina – Dystrybucja oraz Capricorn Investments.

- Pozytywnie oceniamy perspektywy wzrostu grupy Ambra na rynku. Inwestycje poczynione w pierwszym półroczu roku obrotowego w komunikację naszych marek i dobra współpraca z kluczowymi klientami pozwolą nam zwiększyć dynamikę sprzedaży. Jednocześnie jesteśmy świadomi, że warunki, w których będziemy działać są trudniejsze niż rok temu, dlatego nadal będziemy optymalizować koszty i zwiększać efektywność zarządzania kanałami dystrybucji. Jesteśmy przekonani, że działania te pozwolą nam znacząco poprawić wyniki w drugim półroczu roku obrotowego 2012/2013 i w kolejnych latach – komentuje Robert Ogór, prezes Ambry.

Rano w poniedziałek akcje Ambry tanieją o 2,6 proc., do 7,9 zł.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama