Prezydencki samolot prezesa Rosneft

Igor Sieczin będzie latał nowym samolotem. Jak na prezesa największego producenta ropy na świecie przystało, samolot też będzie największy

Publikacja: 06.04.2013 12:32

Igor Sieczin będzie latał nowym samolotem

Igor Sieczin będzie latał nowym samolotem

Foto: Wikipedia

Rosneft zamówił dla prezesa nowy reprezentacyjny samolot klasy VIP. Będzie to specjalnie wyposażony Ił-96-400T. Maszyna może zabrać maksymalnie 270 ton ładunku, 435 osób i latać na odległość do 13 tys. kilometrów.

Podstawowa wersja takiego samolotu kosztuje, jak podaje gazeta Wiedomosti - 2 mld rubli (63 mln dol.). Wyposażenie klasy VIP to dodatkowe 1 mld rubli (31 mln dol.), więc maszyna będzie kosztowała Rosneft prawie 95 mln dol..

Wyposażenie ma być na poziomie prezydenckich maszyn I-96-300. W jego skład wejdzie m.in. dwie strefy dla najwyższego kierownictwa i ich  gości z osobistymi sypialniami i łazienkami; gabinetami; pokojami konferencyjnymi i łączności. Maszyna zostanie wyposażona w najnowsze urządzenia telekomunikacyjne i informatykę.

Samolot ma być gotowy w ciągu 3 lat. Na razie nikt w Rosneft oficjalnie nie potwierdził, że to maszyna dla prezesa. Zamawiającym jest jedna ze spółek zależnych Rosneft. Koncern miał wcześniej dwa odrzutowce klasy biznes - Cessna i Falcon, ale to małe samoloty na 10 osób każdy. Nie wiadomo ile takich maszyn ma Rosneft dziś, wiadomo że Sieczin lubi latać; na pokład zabiera współpracowników i tam odbywa narady.

Samoloty klasy Ił-96 są pilotowane przez specjalny oddział prezydencki. Obecnie Rosja ma na wyposażeniu dwie takie maszyny. Zostały one wyposażone w urządzenia pozwalające na kierowanie rosyjskimi siłami zbrojnymi z pokładu, w wypadku konfliktu nuklearnego.

Pierwszy został zbudowany w 1995 r dla Borysa Jelcyna a drugi dla jego zastępcy - Władimira Putina - po raz pierwszy wzniósł się w powietrze 10 lat temu. Producentem maszyny są zakłady Iliuszyn-Finans. Trzeci samolot dla Rosneft ma być gotowy w 2014 r.

Rosneft zamówił dla prezesa nowy reprezentacyjny samolot klasy VIP. Będzie to specjalnie wyposażony Ił-96-400T. Maszyna może zabrać maksymalnie 270 ton ładunku, 435 osób i latać na odległość do 13 tys. kilometrów.

Podstawowa wersja takiego samolotu kosztuje, jak podaje gazeta Wiedomosti - 2 mld rubli (63 mln dol.). Wyposażenie klasy VIP to dodatkowe 1 mld rubli (31 mln dol.), więc maszyna będzie kosztowała Rosneft prawie 95 mln dol..

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?