Belvedere: niższe przychody w I kwartale 2013 r.

188,7 mln euro wyniosły przychody producenta wódki Sobieski w I kwartale 2013 r. Były o 5 proc. niższe niż rok wcześniej.

Publikacja: 31.05.2013 14:22

Belvedere: niższe przychody w I kwartale 2013 r.

Foto: Bloomberg

W Polsce, która odpowiada za niemal 60 proc. biznesu, sprzedaż grupy spadła o 9,4 proc. Belvedere tłumaczy ten wynik słabą sytuacją na polskim rynku wódki.  Należąca do Belvedere wódka Krupnik utrzymała - z 14 proc. udziałów - pozycję lidera w naszym kraju. Łącznie w marcu 2013 r. na marki Belvedere  przypadło 17,5 proc. polskiego rynku wódki – podała firma w komunikacie.

W Francji (30 proc. łącznej sprzedaży) przychody Belvedere urosły o 8,4 proc. Lepiej firma wypadła także w Danii,  gdzie zanotowała 4,8 proc. wzrostu sprzedaży oraz na Litwie (11,1 proc. na plusie).

Pierwszy kwartał tego roku był słaby dla Belvedere w USA, największym rynku jego wódki Sobieski. Sprzedaż firmy była wówczas aż o 46,5 proc. niższa niż w tym samym czasie 2012 r. Belvedere wyjaśnia to słabszym popytem po stronie dystrybutorów, którzy zrobili duże zapasy przez rokiem obawiając się podwyżki cen.

- Wyniki naszych marek dowodzą, że nasze działania są skuteczne – skomentował Krzysztof Tryliński, prezes Belvedere. – Spadek obrotów należy tłumaczyć częściowo stopniowym wdrażaniem programu likwidacji nierentownych części naszego biznesu – dodał.

W kwietniu w rozmowie z „Parkietem" szef Belvedere powiedział, że firma zdecydowała się podnieść cenę Sobieskiego w USA i przenieść go do wyższej kategorii cenowej. Do tej pory sprzedawała go za 12 dolarów za butelkę. Teraz przesunęła go do wódek, których ceny zaczynają się od 15 dolarów.

Dodał także, że firma rozpoczyna zagraniczną ekspansję Krupnika, w pierwszej kolejności w Europie Zachodniej. Pracuje także nad nową wódką z kategorii premium.

W Polsce, która odpowiada za niemal 60 proc. biznesu, sprzedaż grupy spadła o 9,4 proc. Belvedere tłumaczy ten wynik słabą sytuacją na polskim rynku wódki.  Należąca do Belvedere wódka Krupnik utrzymała - z 14 proc. udziałów - pozycję lidera w naszym kraju. Łącznie w marcu 2013 r. na marki Belvedere  przypadło 17,5 proc. polskiego rynku wódki – podała firma w komunikacie.

W Francji (30 proc. łącznej sprzedaży) przychody Belvedere urosły o 8,4 proc. Lepiej firma wypadła także w Danii,  gdzie zanotowała 4,8 proc. wzrostu sprzedaży oraz na Litwie (11,1 proc. na plusie).

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni