Rośnie sprzedaż Carlsberga w Polsce

W tym roku sprzedaż trzeciego producenta piwa w Polsce powinna być o 2-3 proc. wyższa niż w 2012 r. Dobre wyniki zanotuje m.in. marka Okocim.

Publikacja: 31.10.2013 16:39

Rośnie sprzedaż Carlsberga w Polsce

Foto: Bloomberg

W efekcie wyższe mają być udziały rynkowe firmy. W 2012 roku, w ujęciu wartościowym, wyniosły 18,5 proc.

- Wyższa sprzedaż jest, m.in. zasługą dwucyfrowego wzrostu sprzedaży Okocimia, który jest sponsorem Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Dobrze przyjął się także radler pod tą marką – mówi „Rz" Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Dodaje, że także w 2014 roku firma chce rosnąć szybciej niż cała branża. W 2013 roku łączna sprzedaż piwa w Polsce może spaść o 2,5 – 3 proc.

W 2014 roku Carlsberg chce budować swoją pozycję w oparciu o innowacje z 2013 roku. W planach ma rozszerzenie oferty smaków radlera oraz liczby restauracji, gdzie oferuje belgijskie piwo Grimbergen (dziś sprzedaje je około 60 lokali).

Do sklepów mają także trafiać w dalszym ciągu cztery piwa sezonowe  z browaru Okocim. Do tej pory firma wprowadziła na rynek piwa Świętojańskie i Dożynkowe.

W drugiej połowie 2014 roku widoczne będą już także efekty rozbudowy browaru Carlsberg Polska w Sierpcu. Inwestycja będzie kosztować 187 mln zł.

W efekcie wyższe mają być udziały rynkowe firmy. W 2012 roku, w ujęciu wartościowym, wyniosły 18,5 proc.

- Wyższa sprzedaż jest, m.in. zasługą dwucyfrowego wzrostu sprzedaży Okocimia, który jest sponsorem Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Dobrze przyjął się także radler pod tą marką – mówi „Rz" Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Biznes
Amerykańska firma ukarana w Wielkiej Brytanii. Nie zapobiegła atakowi hakerów
Biznes
Mocno przyspiesza sprzedaż aut na prąd. I to mimo braku dopłat
Biznes
Pierwsze trzy śmigłowce AH-64D Apache w Wojsku Polskim
Biznes
Unia Europejska na półmetku cyfrowej dekady. Są zalecenia dla Polski
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Iran chce pokoju. LOT stawia na Airbusa. Polskie firmy płacą na czas