N-phone – pod taką marką zadebiutują na rynku (jeszcze w tym miesiącu) smartfony produkowane przez NTT System. Urządzenie (model 01) wyposażone będzie w 3,5-calowy wyświetlacz, 512 MB wewnętrznej pamięci oraz slot kart microSD. N-phone 01 pracuje pod kontrolą systemu Android 4.0 Jelly Bean w trybie dual SIM (UMTS+GSM). Giełdowa spółka pozycjonuje swój produkt na dolnej półce cenowej. Smartfon będzie kosztował tylko 260 zł.

- Wprowadzenie własnej marki smartfonów to zapowiadany już wcześniej element naszej strategii na lata 2013 – 2015 – przypomina Tadeusz Kurek, prezes NTT System.

Kierowana przez niego firma początkowo zajmowała się jedynie produkcją komputerów PC i serwerów. Potem w ofercie pojawiły się też komputery przenośne i komputery All-in-One (w jednolitej obudowie). Od kilku miesięcy NTT System ma też w portfolio tablety (w tym roku chce ich sprzedać 50 tys.) a pod brandem PRINTT materiały eksploatacyjne do drukarek. Żeby zwiększyć sprzedaż produktów pod markami własnymi NTT System zamierza zbudować sieć własnych stoisk handlowych (tzw. wysp). Pierwsze ruszyło w Tesco na Gocławiu w Warszawie. Będą (jeśli projekt okaże się opłacalny) otwierane w centrach handlowych, w tym w mniejszych na terenie całej Polski.

Docelowo, czyli w ostatnim roku obowiązywania obecnej strategii (czyli w 2015 r.) marki własne, jak niedawno mówił Kurek, mają już zapewniać do 30 proc. przychodów NTT System. Na razie, po trzech kwartałach 2013 r., jest to 16,2 proc. Rok wcześniej wskaźnik wynosił 8 proc. Po dziewięciu miesiącach NTT System miał 480,15 mln zł przychodów (ponad 10 proc. więcej niż rok temu). Zysk operacyjny wzrósł do 4,72 mln zł z 0,87 mln zł, a netto do 0,8 mln zł z 0,61 mln zł.