Reklama

Jack Daniel’s Sinatra Select wchodzi do Polski

Na nasz rynek wchodzi Sinatra Select, specjalna edycja marki Jack Daniel’s. Jej właściciel Browan-Forman przygotował ją na zbliżającą się setną rocznicę urodzin gwiazdora.

Publikacja: 07.12.2013 11:00

Sinatra Select zawiera 45 proc. alkoholu i pochodzi ze specjalnych beczek - ze względu na ich przezn

Sinatra Select zawiera 45 proc. alkoholu i pochodzi ze specjalnych beczek - ze względu na ich przeznaczenie nazywane są beczkami Sinatry

Foto: Materiały Producenta

Sinatra Select zawiera 45 proc. alkoholu i pochodzi ze specjalnych beczek - ze względu na ich przeznaczenie nazywane są beczkami Sinatry, informuje Brown– Forman, właściciel marki Jack Daniel's.  Butelka trunku kosztować będzie w Polsce ok. 800 zł.

Frank Sinatra znany był ze swojego zamiłowania do whiskey Jacka Daniel's.  Brown-Forman podkreśla, że gwiazdor przyczynił się do zwiększenia rozpoznawalności brandu.

- Ojcu z pewnością by to pochlebiało. Ta wyborna Tennessee Whiskey, „Old nr 7", jak ją nazywał, była zawsze ważną częścią jego życia. Bardzo lubił zarówno raczyć się nią z przyjaciółmi, jak i częstować nią nowych znajomych. Cieszę się, że mogę nadal być częścią rodziny Jack Daniel's i uważam, że premiera Sinatra Select będzie doskonałym sposobem uczczenia zbliżającej się rocznicy jego urodzin (Frank Sinatra urodził się 12 grudnia 1915 roku – red.) – skomentował Frank Sinatra Jr .

Na czarnej butelce Sinatra Select poza pomarańczowymi akcentami, ulubionym kolorze Franka Sinatry, znajduje się charakterystyczny kapelusz artysty oraz logo Jack Daniel's Country Club. Dołączona jest również broszura opowiadająca historię znajomości Franka Sinatry z marką Jack Daniel's. – podaje Brown-Forman.

Edycja Sinatra Select pojawiła się w na początku tego roku w strefach wolnocłowych. Decyzja Browan-Forman, aby wprowadzić Sinatra Select także do naszego kraju nie dziwi. Polska jest bowiem jednym z najszybciej rozwijających się rynków tzw. brown spirits w Europie. W ciągu ostatnich czterech lat ich sprzedaż rosła u nas średnio o ponad 20 proc. rok do roku.

Reklama
Reklama

Tyko od lipca 2012 r. do czerwca 2013 r. Polacy kupili ok. 13,8 mln litrów whisky, o 18 proc. więcej niż rok wcześniej, wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Wydatki na nią sięgnęły w tym okresie 995  mln zł. To oznacza wzrost o niemal 16 proc.

Jeszcze dwa lata temu Polacy wydawali na whisky ok. 700 mln zł. W naszym kraju najpopularniejsze są whisky szkockie, w tym głównie te ze średniej półki cenowej: Johnnie Walker Red koncernu Diageo oraz Ballantine's Finest grupy Pernod Ricard.

Niemal co piąta złotówka przeznaczana przez Polaków na whisky przypada na whiskey amerykańskie, do których zaliczany jest właśnie Jack Daniel's. Tylko w czterech pierwszych miesiącach 2013 r.  wielkość sprzedaży tych trunków poszła w górę o ok. 20 proc., podaje Nielsen.

Jack Daniel's jest  czwartą najpopularniejszą marka w Polsce – licząc łącznie dostępne u nas whisky i whiskey. Jej udziały pod względem wielkości sprzedaży przekraczają 8 proc.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama