Miliony na księgową w Internecie

Krakowska spółka inFakt.pl zebrała od inwestorów ?3,2 mln zł na serwis świadczący usługi księgowe online.

Publikacja: 09.01.2014 10:38

Nawet na 5 mld zł rocznie szacowana jest wartość polskiego rynku usług księgowych. Jest on mocno rozproszony. Według danych GUS działa na nim aż 42 tys. podmiotów.

Najszybciej rosnącą częścią tego rynku są usługi świadczone przez Internet. Jeszcze kilka lat temu tego typu oferta spotykała się z małym zainteresowaniem klientów. Na przeszkodzie stała niska jakość łączy internetowych. Klienci nie chcieli też wysyłać faktury przez sieć, ponieważ bali się, że zostaną zagubione, mieli również obawy, że ten sposób prowadzenia księgowości może zostać zakwestionowany przez urzędy skarbowe.

Mimo to jak grzyby po deszczu na rynku zaczęły się pojawiać serwisy świadczące e-usługi księgowe. Największe zdołały do tej pory pozyskać setki tysięcy klientów. Szybki rozwój zwrócił na ten segment gospodarki uwagę inwestorów finansowych.

280 tysięcy firm korzysta z e-usług księgowych krakowskiej spółki inFakt.pl.

Krakowski inFakt.pl, z którego usług korzysta ok. 280 tys. firm, poinformował, że w ramach nowej rundy inwestycyjnej zebrał 3,2 mln zł. Zamierza je zainwestować w dalszy rozwój oferty produktowej. Pieniądze wyłożyły fundusze venture capital RTAventures i Point Nine Capital oraz anioł biznesu Tomasz Modzelewski. ?– Obserwujemy rynek i widzimy olbrzymi potencjał stojący przed europejskimi firmami świadczącymi usługi w oparciu na modelu SaaS (usługi przez Internet – red.) – mówi Piotr Kulesza, wspólnik zarządzający RTAventures. Współkierowany przez niego fundusz z siedzibą w Warszawie koncentruje się wyłącznie na projektach dotyczących ochrony zdrowia oraz rozwiązań online. Z kolei niemiecki Point Nine Capital (jest obecny w inFakt.pl już od czterech lat) inwestuje w przedsięwzięcia internetowe na wczesnym etapie rozwoju.

Przedstawiciele krakowskiej spółki wierzą, że dzięki zastrzykowi kapitału inFakt.pl zdystansuje lokalnych konkurentów. – Naszym długoterminowym celem jest umacnianie pozycji lidera usług księgowo-fakturowych w Polsce dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą – oświadcza Wiktor Sarota, prezes firmy.

Deklaruje, że oprócz inwestycji technologicznych część pieniędzy od inwestorów inFakt.pl wyda na dużą, wielokanałową kampanię reklamową. Chce w ten sposób dotrzeć do klientów i lepiej wypromować markę.

Nawet na 5 mld zł rocznie szacowana jest wartość polskiego rynku usług księgowych. Jest on mocno rozproszony. Według danych GUS działa na nim aż 42 tys. podmiotów.

Najszybciej rosnącą częścią tego rynku są usługi świadczone przez Internet. Jeszcze kilka lat temu tego typu oferta spotykała się z małym zainteresowaniem klientów. Na przeszkodzie stała niska jakość łączy internetowych. Klienci nie chcieli też wysyłać faktury przez sieć, ponieważ bali się, że zostaną zagubione, mieli również obawy, że ten sposób prowadzenia księgowości może zostać zakwestionowany przez urzędy skarbowe.

Biznes
Znamy laureatów 14. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Chińskie auta zalewają Europę, Trump grozi Rosji, Macron w Azji
Biznes
Plan dla zbrojeniówki krok bliżej. Jest decyzja rządu
Materiał Promocyjny
Europejska suwerenność cyfrowa: Play i Scaleway łączą siły w rewolucji chmurowej dla polskiego biznesu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Afera Volkswagena: zapadły wyroki więzienia dla byłych menedżerów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont