Według badań w Polsce z tabletów i smartfonów marki Apple korzysta kilka procent użytkowników urządzeń mobilnych. Różnica, jaka dzieli koncern z Cupertino od jego głównego konkurenta – Samsunga, jest ogromna. W naszym kraju Samsung to zdecydowanie najpopularniejsza marka, koreański koncern ma około 40 proc. rynku. Ale to właśnie sprzęt Apple jest najaktywniejszy w sieci.
Świadomi internauci
Szacuje się, że do internetu może być podłączona zdecydowana większość działających w Polsce iPadów i iPhone'ów. Efekt? Abonenci tacy – jak wynika z najnowszych danych firmy Gemius – generują aż 31 proc. ruchu w internecie mobilnym. Eksperci tłumaczą to tym, że miłośnicy marki Apple to przede wszystkim zamożni klienci, których stać na zakup pakietów internetowych. Są oni też świadomi rozmaitych możliwości, jakie dają smartfony.
Samsung nie jest wiele słabszy, ma 29-proc. udział w ruchu internetowym. Różnica między konkurentami spada. W zeszłym roku sięgała 8 punktów procentowych, teraz już tylko 2 proc. Na trzecim miejscu jest Sony – około 11 proc.
W sumie ponad 70 proc. odsłon w sieci pochodzi z urządzeń tych trzech producentów. W internecie aktywni są także właściciele urządzeń mobilnych Nokii (10 proc., ale spadek z 13 proc.). W sieci przybywa sprzętu LG (5 proc. ruchu), Alcatela (1 proc.), Lenovo i Huawei (poniżej 1 proc.). Warto odnotować, że do internetu zaczynają podłączać się użytkownicy telefonów i tabletów polskich producentów – Prestigio i GoClever. Od obu pochodzi już 1 proc. ruchu na stronach WWW.
Musimy gonić świat
Polsce jeszcze daleko pod względem edukacji pokazującej możliwości wykorzystania urządzeń mobilnych do bardziej rozwiniętych od nas krajów.