Pierwszy z pozyskanych kontraktów dotyczy budowy nawierzchni torowej oraz instalacji zasilającej (tzw. trzeciej szyny) na 1,6 km odcinku metra w Oslo. Całość prac będzie realizowana w tunelu. Realizacja projektu, na zlecenie Sporveien Oslo AS zaplanowana jest na okres od czerwca 2014 do listopada 2015 roku (z przerwami na prace tunelowe). Wartość kontraktu wynosi 26,5 mln koron norweskich netto, czyli ok. 13 mln złotych.
Drugie zlecenie obejmuje przebudowę skrzyżowania i budowę nowego ronda w Oslo w dzielnicy biznesowej Skøyen o wartości 10,7 mln koron (ok. 5 mln złotych). Prace mają zostać wykonane w okresie od czerwca do października 2014 roku Zamawiającym jest Statens vegvesen, norweski zarządca dróg, uważany za najbardziej wymagający podmiot w norweskiej branży budowlanej.
- Zagranicznym firmom trudno jest wejść na ten rynek, ponieważ nie mają odpowiedniej kadry i koniecznych certyfikatów. Nam się udało, co uważam za duży sukces – mówi Tomasz Sweklej, prezes zarządu i dyrektor generalny Torpol.
Torpol od ponad 23 lat buduje i modernizuje szlaki i linie kolejowe. Był m.in. pierwszą w Polsce prywatną firmą przystosowującą linie kolejowe do prędkości 160 km/h. Zatrudnia ok. 400 pracowników. W 2010 roku został założony norweski oddział spółki - Torpol Norge.
W marcu Torpol ogłosił pozyskanie dwóch innych kontraktów w Oslo – modernizacji linii tramwajowej w sąsiedztwie Pałacu Królewskiego o wartości 28 mln norweskich koron oraz prac torowych w dzielnicy Ekeberg, o wartości 7 mln koron. Do tej pory Torpol zrealizował w Norwegii kontrakty o wartości ponad 61 milionów złotych. Oprócz prac torowych w Oslo firma wybudowała linię lekkiej kolei miejskiej w Bergen.