Do obrotu na małym parkiecie zostanie wprowadzonych 14.301.082 akcji producenta wędlin, kiełbas, wędzonek. Z emisji akcji poprzedzających debiut pozyskał blisko 2 mln zł. Pieniądze przeznaczy zwiększenie sprzedaży produktów o najwyższej rentowności oraz na sfinansowanie prac związanych z przygotowaniem do wdrożenia nowatorskiej grupy produktowej – świeżych jednodaniowych dań obiadowych.
- Marka Mysław, pod którą sprzedawane są wędliny, jest rozpoznawalna szczególnie na rynku śląskim, z uwagi na wieloletni okres funkcjonowania przedsiębiorstwa w tym regionie - mówi Teresa Jochemczyk, prezes zarządu Mysław. - Sprzedajemy także do sieci handlowych, takich jak Tesco, Polomarket, Kaufland, Eko i Aldi – dodaje.
Po pożarze w 2009 roku spółka odbudowała zakład produkcyjny oraz przyjęła nową strategię. Wdrożono również innowacyjny system planowania i czasu pracy pracowników, co zmniejszyło koszty produkcji. Koncentracja na produktach o najwyższej marży jednostkowej zwiększyła rentowność na działalności operacyjnej. Do sprzedaży wprowadzono nowe produkty tradycyjne z kategorii wędzonek i wyrobów gotowanych.
W pierwszym kwartale 2014 roku przychody ze sprzedaży grupy Kapitałowej Mysław wyniosły 25 mln zł i były porównywalne do tych, osiągniętych w I kwartale ubiegłego roku, natomiast zysk operacyjny wzrósł ponad czterokrotnie, osiągając wartość 1,43 mln zł. EBITDA – zysk operacyjny plus amortyzacja - zwiększyła się ponad trzykrotnie.
Spółka nie wyklucza kolejnych emisji akcji i szybkiego przejścia na główny parkiet GPW. Może dojść do tego jeszcze w tym roku.