Tylko w ciągu ostatnich kilku tygodni oddano do eksploatacji obiekty m.in. w Piotrkowie Trybunalskim, Łodzi Widzewie, Dąbrowie Górniczej Zębowicach, Dusznikach Zdroju, Strzelcach Opolskich, Fosowskich, Pucku, Władysławowie, Kuźnicy oraz Jastarni.
Na nowych peronach montowane są wygodne ławki i wiaty oraz elementy architektoniczne ułatwiające poruszanie się niepełnosprawnym, także podczas wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Standardowo montowane są elementy bezpieczeństwa dla niedowidzących. Na wielu peronach montowany jest także monitoring. Zmiany widoczne są zwłaszcza tam, gdzie roboty przebiegają etapami. Przykładem jest stacja Łódź Widzew, na której w szybkim tempie wyrosło zadaszenie na nowym peronem nr 3, a teraz trwa jego rozbudowa aż do budynku dworca. Po zakończeniu modernizacji peronów na stacji Łódź Widzew będą trzy nowe perony nakryte rozległą wiatą oraz dziesięć torów. Na perony ma prowadzić przejście podziemne, które zostanie dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz opiekunów z dziećmi.
Podobnie jest w Grodzisku Mazowieckim, gdzie oddano do użytku wyremontowaną część tzw. peronu wyspowego. Nowa nawierzchnia wykonana z kostki oraz z płyt antypoślizgowych z zaznaczonym pasem bezpieczeństwa, sygnalizującym osobom niedowidzącym bliskość krawędzi, kontrastuje ze zdewastowaną starą częścią, która niebawem będzie przechodzić kompleksowy remont. Poprawiły się także warunki na stacjach Chrustów Nowych, Rokicin, Łaznowa, Radomska czy Rudnik koło Częstochowy. W ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice na liczącym 125 km odcinku Koluszki – Częstochowa większość obiektów zyskała nowe oświetlenie i nagłośnienie oraz elementy małej architektury.
– Zbudowaliśmy specjalne pochylnie, które ułatwiają dostanie się na peron osobom starszym, opiekunom z dziećmi w wózkach, rowerzystom oraz osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Z kolei osoby niewidome, dzięki zastosowanej specjalnej nawierzchni, będą mogły rozpoznać, gdzie znajduje się krawędź peronu – informuje Karol Pyszyński, kierownik kontraktu z PKP PLK.
W sumie w latach 2013-2015 pasażerom udostępnionych zostanie około 700 nowych i zmodernizowanych peronów.