- Aktualnie eksport Miraculum stanowi około 12,5 proc. sprzedaży ogółem. W przeciągu najbliższych dwóch lat planujemy zwiększyć ten udział do 25-30 proc. – mówi Andrzej Kalita, prezes Miraculum. Grupa sprzedaje swoje produkty w blisko 40 krajach na świecie m.in. w Rosji, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Hiszpanii, Chile, Bułgarii, Rumunii, na Litwie, Łotwie, czy Ukrainie.

Firma poszukuje jednak kolejnych rynków. Jeszcze w tym roku ma rozpocząć eksport do Nigerii. Pierwsze zamówienia mają zostać zrealizowane w październiku. Specjalnie na potrzeby tego rynku spółka przygotowała dedykowany produkt – nawilżający balsam wybielający White Star, który zawiera aktywne składniki oddziałujące na pigment skóry. Dzięki temu rozjaśnia jej koloryt oraz łagodnie niweluje przebarwienia. Produkty tego typu są coraz bardziej popularne w Azji zwłaszcza w Indiach, a także w Afryce. Spółka widzi duży potencjał w rozwoju tej kategorii produktów i planuje nowe wdrożenia. Laboratorium Miraculum już pracuje nad kolejnym produktem z linii White Star.

Na ten rok Miraculum prognozuje 6,1 mln zł EBITDA i 48 mln zł przychodów. W 2015 r. ma to być odpowiednio 9,07 mln zł i 58 mln zł. W 2013 r. spółka miała 1,7 mln zł zysku EBITDA i 35,6 mln zł obrotów.