Reklama

Z Infiniti do Astona Martina

Brytyjski producent luksusowych aut sportowych Aston Martin zatrudnił na stanowisku prezesa b. członka kierownictwa Nissana zyskując nowego szefa i wyłuskując fachowca rywalowi.

Publikacja: 02.09.2014 18:49

Andy Palmer, nowy prezes Aston Martina

Andy Palmer, nowy prezes Aston Martina

Foto: Bloomberg

Szef działu produkcji i planowania w sojuszu Renault-Nissan, prezes luksusowej marki Infiniti, Andy Palmer, drugi człowiek w Nissanie po Carlosie Ghosnie złożył rezygnację i przejdzie na stanowisko prezesa Astona Martina po zakończeniu okresu przejściowego u obecnego pracodawcy - podała brytyjska firma istniejąca od 101 lat.

Aston Martin, prywatna firma znana z filmów z Jamesem Bondem, który jeździł autami tej marki, była bez szefa od 9 miesięcy po odejściu na emeryturę w końcu 2013  r. Ulricha Beza, usiłując  zachować konkurencyjność wobec większych rywali i znaleźć środki na projektowanie nowych aut i silników.

Kariera zawodowa i doświadczenie Palmera będą mieć zasadnicze znaczenie dla przyszłości firmy, która ponosi straty.

Kilku „dezerterów"

Palmer jest kolejnym wysokim członkiem kierownictwa Renaulta-Nissana, który odchodzi, rok temu zrobił to dyrektor generalny Renaulta, Carlos Tavares, teraz jest prezesem PSA Peugeot Citroen. W lipcu odszedł prezes Infiniti, Johan de Nysschen (zastąpił go wtedy Palmer) i szef działu europejskiego, Fintan Knight, zwerbowany przez Volkswagena.

Palmera zastąpi jego odpowiednik w Renault, Philippe Klein, a jego fotel zajmie z kolei Bruno Ancellin z Renault Rosja. Klein, starszy o 6 lat od Palmera (51) ma doświadczenie w projektowaniu silników, jakości i planowaniu produktów.

Reklama
Reklama

Palmer, który trafił do Nissana w 1991 r. jest uważany za głównego architekta sukcesu japońskiej marki i coraz lepszych prognoz. On też doprowadził do sojuszu o współpracy z Daimlerem.

Nowa szansa

Pojawienie się nowego prezesa w Astonie Martinie może być dla tej firmy punktem zwrotnym, bo kupuje od Daimlera silniki Mercedesa i dąży do pogłębienia powiązań z niemieckim producentem, który ma w niej 4 proc. udziału.

Daimler, który nie ma żadnej brytyjskiej marki luksusowych pojazdów, aby konkurować z Bentleyem należącym do VW czy Rolls-Roycem, własnością BMW, wyrażał wcześniej zainteresowanie większym zaangażowaniem  się w  Astona Martina. Prezes Bez rozmawiał o produkcji sportowo-użytkowego Lagonda na bazie Mercedesa-Benza GL - potwierdził w styczniu szef Daimlera, Dieter Zetsche.

Obecna gama 4 modeli Astona Martina, m.in. starzejące się DB9 i Vantage, może nie zmieścić się w surowszych normach emisji spalin i przepisów o bezpieczeństwie, jeśli firma nie zwiększy nakładów na nowe płyty podłogowe i układy napędu.

W maju Brytyjczycy sprzedali 37,5 proc. włoskiemu funduszowi Investindustrial za 241 mln dolarów. Dwa miesiące później podali o umowie o zaprojektowaniu z działem wyczynowym Mercedesa, AMG,  silników V8 nowej generacji i o korzystaniu z części elektroniki. Dalsze informacje o możliwej współpracy pojawią się w  przyszłym tygodniu, gdy AMG pokazy nowego  GT coupé, który ma konkurować z Porsche.

Szef działu produkcji i planowania w sojuszu Renault-Nissan, prezes luksusowej marki Infiniti, Andy Palmer, drugi człowiek w Nissanie po Carlosie Ghosnie złożył rezygnację i przejdzie na stanowisko prezesa Astona Martina po zakończeniu okresu przejściowego u obecnego pracodawcy - podała brytyjska firma istniejąca od 101 lat.

Aston Martin, prywatna firma znana z filmów z Jamesem Bondem, który jeździł autami tej marki, była bez szefa od 9 miesięcy po odejściu na emeryturę w końcu 2013  r. Ulricha Beza, usiłując  zachować konkurencyjność wobec większych rywali i znaleźć środki na projektowanie nowych aut i silników.

Reklama
Biznes
Ogromna awaria internetu. Nie działa wiele popularnych aplikacji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Promocyjny
Black Friday 2025 już niedługo. Co warto kupić?
Biznes
Trump daje szansę Putinowi, wydatki socjalne windują dług, Wlk. Brytania i OZE
Biznes
Imperium zbudowane przez Zygmunta Solorza bliskie ważnego rozstrzygnięcia
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama