Chodzi o odcinki: Aleksandrowo–Tryszczyn (długość odcinka to 14,7 km ) Tryszczyn–Białe Błota ( 13,5 km ), Białe Błota–Szubin ( 9,7 km ) oraz Szubin–Jaroszewo ( 19,3 km ). Przetargi na pozostałe odcinki ( Nowe Marzy–Dworzysko, Dworzysko–Aleksandrowo oraz Jaroszewo– gr. województwa ) zostały już ogłoszone 23 września. W rezultacie prowadzone są obecnie postępowania na budowę całej, prawie 130 km drogi ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.

Postępowanie w trybie przetargu ograniczonego oznacza, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu przystąpić będą mogły te firmy, które przejdą pozytywną weryfikację pod względem doświadczenia, potencjału kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej niezbędnej dla realizacji inwestycji.

S5 będzie drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, a docelowo z trzema. Inwestycja obejmie m.in. budowę węzłów drogowych, przebudowę istniejących węzłów, budowę obiektów inżynierskich, przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych. Ponadto budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych, budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych i serwisowych oraz urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt).

GDDKiA ogłosiła także przetarg na budowę 7-kilometrowej obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej 28. Będzie to trzecia inwestycja na Podkarpaciu, której realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020. Obwodnica Sanoka realizowana będzie w systemie projektuj-buduj. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK 28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz–Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK 84.

Tymczasem na innej obwodnicy – Gorzowa Wielkopolskiego – wkrótce zaczną się roboty. W tym tygodniu podpisana została umowa na budowę której przedmiotem jest budowa drugiej jezdni obwodnicy. Za najkorzystniejszą ofertę w przetargu uznana została propozycja firmy Dragados. 12-kilometrowy odcinek ma kosztować ponad 289 mln zł. Inwestycja ma być dokończona w 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych. Pierwsza nitka obwodnicy oddana została do ruchu w dwóch etapach: pierwszy z nich (2,4 km) jeszcze w 2003 roku, a drugi (9,5 km) w roku 2007. Druga, prawa jezdnia będzie biegła równolegle do istniejącej, co oznacza, że również obiekty mostowe będą realizowane w podobnym układzie. Pojawi się również drugi most na Warcie. Ponadto istniejące węzły zostaną przebudowane w celu dostosowania do przebiegu drugiej jezdni.