Po dziewięciu miesiącach rejestracje obecnego modelu sięgnęły 3,3 tys. sztuk. Natomiast w całej Europie w ciągu 32 lat sprzedaż Corsy doszła do poziomu 12 milionów egzemplarzy.

Nowa Corsa w wersji podstawowej - model Essentia z silnikiem benzynowym 1.2 l o mocy 70 KM – kosztuje od 40,8 tys. zł. Wariant 5-drzwiowy w wersji Essentia z tym samym silnikiem można będzie kupić już od 42,1 tys. zł. - Obydwa warianty standardowo wyposażone są m.in. w system stabilizacji toru jazdy, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, szyby elektryczne z przodu, system wspomagania ruszania na wzniesieniach oraz ułatwiający manewrowanie kierownicą przy niskich prędkościach tryb City – wylicza dyrektor PR w General Motor Poland, Wojciech Osoś.

Do oferty został także wprowadzony bardzo nowoczesny, wykonany w całości z aluminium, trzycylindrowy benzynowy silnik 1.0 ECOTEC, o 90 lub 115 KM. Ponadto gama silników benzynowych obejmuje 4?cylindrowe jednostki 1.2 i 1.4, a nowością jest turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 100 KM.

Silniki wysokoprężne montowane w Corsie to całkowicie zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI o mocy 75 i 95 KM. Najoszczędniejsza wersja Corsy — z dieslem o mocy 95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem odzyskiwania energii hamowania — pozwala na redukcję zużycia paliwa do 3,2 litra na 100 km w cyklu mieszanym. Wszystkie jednostki spełniają normy Euro 6 w zakresie emisji spalin.

Nową Corsę będzie można opcjonalnie wyposażyć w liczne, systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy, jak np. zaawansowanego asystenta parkowania, który rozpoznaje wolne miejsce na parkingu i automatycznie parkuje samochód. Ponadto system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, przednią kamerę Opel Eye drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, systemem ostrzegania przed niezamierzonym zjazdem z pasa ruchu, czy układem monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i systemem ostrzegającym o zagrożeniu kolizją czołową.