Inicjatywa ta wesprze nauczycieli z blisko 13 600 szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w Polsce. Szacuje się, że wartość inicjatywy Autodesk wyniesie ponad 80 mln euro. - Postęp w rozwoju technologii do projektowania 3D i wytwarzania powoduje zmiany w profesjach związanych z projektowaniem i tworzeniem. Rozwój technologii mobilnej i chmurowej oznacza również, że projektować można w dowolnym czasie i miejscu. Niemal każdy, kto ma dobry pomysł, może przekształcić koncepcje w rzeczywistość, a my wierzymy, że to właśnie obecni uczniowie i studenci kształtować będą przyszłe oblicze świata - mówi Wojciech Jędrzejczak, dyrektor zarządzający Autodesk w Polsce.
Od kilku lat studenci oraz wykładowcy mogą korzystać z bezpłatnego dostępu do oprogramowania Autodesk do użytku osobistego poprzez portal Autodesk Education Community. Obecnie firma rozszerza dostęp do bezpłatnego oprogramowania szkołom gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym. W ramach tej oferty, za pomocą Autodesk Academic Resource Center, uczniowie mogą korzystać podczas zajęć lekcyjnych z pełnego portfolio profesjonalnych rozwiązań Autodesk do projektowania 3D, a także z aplikacji chmurowych, powszechnie wykorzystywanych w różnych sektorach przemysłu.
- Nauka w oparciu o rozwiązania powszechnie wykorzystywane w przemyśle pozwala na bardziej efektywne kształcenie, lepsze przygotowanie młodych ludzi do wejścia na rynek pracy. Modelowanie 3D, przeprowadzanie symulacji i analiz pozwala studentom łatwiej zrozumieć zasady tworzenia produktów, daje ogromne poczucie wpływu na rzeczywistość i wyzwala kreatywność - przekonuje Tadeusz Lewandowski, prorektor ds. studenckich Politechniki Wrocławskiej.
Z kolei Grażyna Knast, wicedyrektor Gimnazjum nr 11 w Poznaniu, podkreśla, że z punktu widzenia edukacji szkolnej dostęp do nowoczesnego oprogramowania 3D to ogromny atut.
- Kształcenie myślenia przestrzennego oraz umiejętności związanych z projektowaniem to ważne elementy programu nauczania. Narzędzia te wyzwalają w uczniach kreatywność, zmysł techniczny, chęć tworzenia - zaznacza.