W segmencie urządzeń klasy średniej i premium zanotowano imponujący wzrost na poziomie 162 proc. w porównaniu z 2013 rokiem. To przełożyło się na 26-proc. zwyżkę w zakresie całej sprzedaży Huawei. W koncernie przekonują, że wyniki to efekt sukcesu rynkowego premier flagowych produktów firmy: smartfonów Ascend P7 i Ascend Mate7. Produkty te przyczyniły się m.in. do obecności Huawei na tegorocznej liście 100 najbardziej rozpoznawalnych marek świata Interbrand's 2014 Annual Best Global Brands. Huawei jest pierwszą chińską marką, która znalazła się w tym prestiżowym zestawieniu.

Największe wzrosty sprzedaży w III kwartale Huaweii odnotował na Bliskim Wschodzie i w Afryce (322 proc.), Azji i Pacyfiku (98 proc.) oraz Ameryce Łacińskiej (51 proc.).

W ciągu ostatnich 3 lat grupa biznesowa Huawei Consumer zmodyfikowała ofertę przenosząc uwagę z produktów charakteryzujących się niską ceną na urządzenia klasy średniej i premium. Firma rozszerzyła strategię sprzedaży detalicznej, nie skupiając się jedynie na operatorach telekomunikacyjnych, a budując również kanał sprzedaży online i na otwartym rynku. W rezultacie zainteresowanie flagowymi modelami producenta znacząco wzrosło. We wrześniu 2014 roku Huawei Ascend P7 miał sprzedaż na poziomie 3 milionów egzemplarzy. Obecnie smartfon jest dostępny w ponad 110 krajach. Nowy model, Huawei Ascend Mate7, którego światowa premiera miała miejsce 4 września, został zakupiony w ponad 1000 sklepach detalicznych w Chinach już w pierwszym dniu swojej dostępności na rynku. Wcześniejszy, Huawei Ascend P6, wprowadzony na rynek w czerwcu 2013, osiągnął sprzedaż na poziomie 5 milionów egzemplarzy. Obecnie model ten jest dostępny w ponad 120 krajach w Europie, Środkowej Azji, Afryce i Ameryce Południowej.

- Wyniki w tym kwartale potwierdzają skuteczność naszej strategii, która polega na dostarczaniu wysokiej jakości urządzeń do wciąż rosnącej rzeszy użytkowników na całym świecie - mówi Shao Yang, wiceprezes grupy biznesowej Huawei Consumer. „Nasze moce produkcyjne dla Ascend Mate7 i Ascend P7 wciąż rosną. Spodziewamy się, że sprzedaż w segmencie średnim i premium zwiększy się także ostatnim kwartale".