Reklama
Rozwiń
Reklama

Allegro: 30 proc. wzrost obrotów na Halloween

Zwyczaj z USA zyskuje zwolenników. Sklepy są z tego zadowolone.

Publikacja: 29.10.2014 03:51

Amerykańscy handlowcy są mistrzami w kreowaniu zwyczajów, przekładających się na wzrost zakupów.

Amerykańscy handlowcy są mistrzami w kreowaniu zwyczajów, przekładających się na wzrost zakupów.

Foto: Bloomberg

Amerykańscy handlowcy są mistrzami w kreowaniu zwyczajów, przekładających się na wzrost zakupów. Ich kluczowymi osiągnięciami są walentynki i przypadające 31 października Halloween. Choć zwyczaj kultywowany jest głównie w krajach anglosaskich oraz uwielbiającej wszystko co zachodnie Japonii, to przybywa także fanów tego święta w Polsce, którzy także chętnie wydają na ten cel pieniądze.

Dynia dla każdego

– Święto z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Średnio co sekundę zawierana jest transakcja, w której przedmiotem zakupu jest produkt związany z Halloween, a użytkownicy zawarli już ponad 29 proc. więcej transakcji niż w roku ubiegłym – mówi Anna Tokarek, PR brand manager Allegro.

Jeśli chodzi o tego największego internetowego sprzedawcę w kraju, to najlepiej sprzedają się wszelkiego typu przebrania czy maski oraz akcesoria w rodzaju krwi w sprayu czy świec w kształcie oczu.

– Zainteresowanie klientów gadżetami na Halloween co roku wzrasta średnio o kilka procent. Są jednak inne święta „z importu", które jeszcze lepiej trafiły w gusta Polaków, jak walentynki, kiedy to kupujemy o kilkadziesiąt procent więcej serduszek czy pluszaków niż masek na Halloween – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.

Okolicznościowe produkty wprowadza także Biedronka.

Reklama
Reklama

– Mamy w ofercie artykuły na to święto, ale są one skierowane przede wszystkim do dzieci – wskazuje z kolei Dorota Patejko, rzeczniczka Auchan Polska.

Są to m.in. dynie, dziś do kupienia w większości sklepów. Ale do końca nie wiadomo, czy ich popularność wiązać tylko z tą okazją, czy generalnie z modą na wykorzystywanie ich w kuchni.

Szał zakupów

Tamtejszych konsumentów do wydatków nie trzeba przekonywać: Amerykanie w związku z Halloween zostawią w sklepach 7,4 mld dol. To 77,5 dol. na osobę, o ponad 3 proc. więcej niż przed rokiem.

Jak wynika z corocznego badania organizacji handlowców National Retail Federation, będą to najhuczniej obchodzone święta od co najmniej dekady. Tylko co trzeci ankietowany nie chce w tym okresie kupić okolicznościowego przebrania – reszta chce to zrobić nie tylko dla siebie, ale nawet dla dzieci czy domowych zwierząt.

– Nie ma najmniejszych wątpliwości co do skali popularności Halloween w Stanach Zjednoczonych, dlatego wszystkie formaty handlowe muszą się do tej okazji stosownie przygotować i to z dużym wyprzedzeniem – mówi Matthew Shay, prezes National Retail Federation. Jego zdaniem w tym roku branży wyjątkowo sprzyja kalendarz – ponieważ święto wypada w piątek, jego obchody będą wyjątkowo huczne.

Jednak w badaniu widać, że amerykańska gospodarka nie do końca stanęła na nogi. Aż 20 proc. ankietowanych chętnie by świętowało w wersji rozbudowanej, ale z racji skromnych możliwości finansowych będą musieli raczej polegać na własnej kreatywności i stworzyć kostium własnoręcznie.

Reklama
Reklama

Analitycy internetowi spodziewają się także znaczącego przeciążenia serwerów wszelkich serwisów społecznościowych, jak Facebook, Twitter, Pinterest czy Instagram. Miliony użytkowników będą z pewnością chciały się podzielić ze światem zdjęciem swojego stroju.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora p.mazurkiewicz@rp.pl

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama