Intercity otrzyma 20 nowych składów w przyszłym roku

Dwadzieścia kolejnych nowoczesnych pociągów otrzyma w końcu przyszłego roku PKP Intercity. Konsorcjum Stadler-Newag już montuje w Siedlcach pierwszy pojazd i wyposaża jego wnętrze. Pudła wagonów zostaną następnie umieszczone na zestawach kołowych tworząc gotowy pociąg. Potem przejdzie on testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji.

Publikacja: 29.10.2014 13:36

Flirt w budowie.

Flirt w budowie.

Foto: ROL

Składy typu Flirt będą mieć wygodne fotele, indywidualne gniazdka elektryczne, klimatyzację, nowoczesne toalety i przestrzeń barową. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Pozostałe pociągi będą produkowane zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach Newag. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a Newag zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych. - Pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w październiku przyszłego roku. Zapewnią pasażerom jeszcze większy komfort podróżowania na długich dystansach – powiedział Christian Spichiger, prezes Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.

Nowe składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Umowa PKP Intercity z konsorcjum Stadler-Newag, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwisowanie przez kolejnych 15 lat. Część pieniędzy kolej pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Intercity inwestuje w sumie 5,6 miliarda złotych w modernizację i zakup nowego taboru, który trafi na najważniejsze linie w całym kraju. Nowoczesne, bardziej komfortowe i szybsze pociągi mają przyciągnąć pasażerów, którzy zniechęceni powolnością i siermiężnością PKP masowo przesiadają się do samochodów, Polskiego Busa, oraz tanich linii lotniczych.

M.in. w tym roku Intercity wprowadza na trasę Wrocław – Poznań – Inowrocław – Tczew - Gdynia 25 nowych wagonów. To cztery pełne pociągi, które mogą jechać z prędkością 160 km na godzinę. Zakup pochłonął w sumie 176 mln zł, z czego przeszło 91 mln zł pochodzi z unijnego wsparcia. Na linię Przemyśl – Szczecin już wjechało blisko 90 wagonów po gruntownej modernizacji.

Spółka pozbywa się jednocześnie starego taboru. Niedawno ogłosiła m.in. licytację 9 wysłużonych lokomotyw spalinowych wyprodukowanych w poznańskich zakładach Cegielskiego jeszcze w latach 1974-75.

Składy typu Flirt będą mieć wygodne fotele, indywidualne gniazdka elektryczne, klimatyzację, nowoczesne toalety i przestrzeń barową. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Pozostałe pociągi będą produkowane zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach Newag. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a Newag zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych. - Pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w październiku przyszłego roku. Zapewnią pasażerom jeszcze większy komfort podróżowania na długich dystansach – powiedział Christian Spichiger, prezes Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.

Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji