Reklama
Rozwiń
Reklama

Intercity otrzyma 20 nowych składów w przyszłym roku

Dwadzieścia kolejnych nowoczesnych pociągów otrzyma w końcu przyszłego roku PKP Intercity. Konsorcjum Stadler-Newag już montuje w Siedlcach pierwszy pojazd i wyposaża jego wnętrze. Pudła wagonów zostaną następnie umieszczone na zestawach kołowych tworząc gotowy pociąg. Potem przejdzie on testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji.

Publikacja: 29.10.2014 13:36

Flirt w budowie.

Flirt w budowie.

Foto: ROL

Składy typu Flirt będą mieć wygodne fotele, indywidualne gniazdka elektryczne, klimatyzację, nowoczesne toalety i przestrzeń barową. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Pozostałe pociągi będą produkowane zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach Newag. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a Newag zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych. - Pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w październiku przyszłego roku. Zapewnią pasażerom jeszcze większy komfort podróżowania na długich dystansach – powiedział Christian Spichiger, prezes Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.

Nowe składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Umowa PKP Intercity z konsorcjum Stadler-Newag, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwisowanie przez kolejnych 15 lat. Część pieniędzy kolej pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Intercity inwestuje w sumie 5,6 miliarda złotych w modernizację i zakup nowego taboru, który trafi na najważniejsze linie w całym kraju. Nowoczesne, bardziej komfortowe i szybsze pociągi mają przyciągnąć pasażerów, którzy zniechęceni powolnością i siermiężnością PKP masowo przesiadają się do samochodów, Polskiego Busa, oraz tanich linii lotniczych.

Reklama
Reklama

M.in. w tym roku Intercity wprowadza na trasę Wrocław – Poznań – Inowrocław – Tczew - Gdynia 25 nowych wagonów. To cztery pełne pociągi, które mogą jechać z prędkością 160 km na godzinę. Zakup pochłonął w sumie 176 mln zł, z czego przeszło 91 mln zł pochodzi z unijnego wsparcia. Na linię Przemyśl – Szczecin już wjechało blisko 90 wagonów po gruntownej modernizacji.

Spółka pozbywa się jednocześnie starego taboru. Niedawno ogłosiła m.in. licytację 9 wysłużonych lokomotyw spalinowych wyprodukowanych w poznańskich zakładach Cegielskiego jeszcze w latach 1974-75.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama