Składy typu Flirt będą mieć wygodne fotele, indywidualne gniazdka elektryczne, klimatyzację, nowoczesne toalety i przestrzeń barową. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej.
Pozostałe pociągi będą produkowane zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach Newag. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a Newag zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych. - Pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w październiku przyszłego roku. Zapewnią pasażerom jeszcze większy komfort podróżowania na długich dystansach – powiedział Christian Spichiger, prezes Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.
Nowe składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Umowa PKP Intercity z konsorcjum Stadler-Newag, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwisowanie przez kolejnych 15 lat. Część pieniędzy kolej pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Intercity inwestuje w sumie 5,6 miliarda złotych w modernizację i zakup nowego taboru, który trafi na najważniejsze linie w całym kraju. Nowoczesne, bardziej komfortowe i szybsze pociągi mają przyciągnąć pasażerów, którzy zniechęceni powolnością i siermiężnością PKP masowo przesiadają się do samochodów, Polskiego Busa, oraz tanich linii lotniczych.