Reklama

USA: Zyski dużo mniejsze, ale wyższe, niż się obawiano

Sezon wyników za trzeci kwartał zacznie się w USA we wtorek od publikacji raportu banku JPMorgan Chase. Z danych firmy FactSet wynika, że analitycy szacują spadek zysków spółek z indeksu S&P 500 w trzecim kwartale na 20,5 proc. r./r.

Aktualizacja: 12.10.2020 21:08 Publikacja: 12.10.2020 21:00

USA: Zyski dużo mniejsze, ale wyższe, niż się obawiano

Foto: Bloomberg

Byłby to największy od 2009 r. spadek zysków dla tego okresu roku. Byłby jednak mniejszy od spadku z drugiego kwartału, który wyniósł aż 31,6 proc.

W normalnych okolicznościach tego typu pogorszenie wyników amerykańskich spółek zostałoby najprawdopodobniej uznane za fatalny sygnał dla rynku. Teraz może być jednak potraktowane jako oznakę stopniowej poprawy sytuacji w gospodarce i w biznesie. W ostatnich miesiącach wyraźnie poprawiły się oczekiwania analityków. Na koniec czerwca ich średnie prognozy mówiły, że zyski spółek z indeksu S&P 500 spadną w trzecim kwartale o 25,3 proc. Wiele spółek sygnalizowało później, że kryzys dotknął ich działalności mniej, niż się obawiano. Spośród 69 firm z S&P 500, które do piątku opublikowały swoje wskazówki co do wyników za trzeci kwartał, aż 46 zrewidowało te projekcje w górę.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama