Reklama
Rozwiń
Reklama

Barbórkowy bilans węglowy

Cięcie kosztów i pozyskanie finansowania to dziś największe wyzwania dla spółek węglowych.

Aktualizacja: 04.12.2014 06:56 Publikacja: 04.12.2014 04:22

Od kilku miesięcy międzyresortowy zespół ds. naprawy sytuacji w górnictwie dyskutuje o tym, jak popr

Od kilku miesięcy międzyresortowy zespół ds. naprawy sytuacji w górnictwie dyskutuje o tym, jak poprawić konkurencyjność polskiego węgla.

Foto: Fotorzepa/Rafał Guz

Od kilku miesięcy międzyresortowy zespół ds. naprawy sytuacji w górnictwie dyskutuje o tym, jak poprawić konkurencyjność polskiego węgla. Jak dotąd udało się zrealizować tylko kilka pomysłów, a niemal każdy z nich został ostro skrytykowany przez branżę. Również zarządom poszczególnych firm nie udało się dostosować kosztów produkcji do trudnych realiów rynkowych.

Efekt jest taki, że straty kopalń pogłębiają się, a walka o utrzymanie górniczych przywilejów przybiera coraz bardziej radykalne formy. W środę, w przeddzień Barbórki, pracownicy jednej ze spółek zależnych Jastrzębskiej Spółki Węglowej (JSW) rozpoczęli podziemny strajk w kopalniach Budryk oraz Borynia-Zofiówka-Jastrzębie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama