Rynek piwa żegna się z nudą

W 2014 r. Polacy warzyli ponad 500 różnych piw. Idziemy w ślady Amerykanów, Duńczyków i Brytyjczyków, którzy słyną z oryginalnych trunków.

Publikacja: 24.12.2014 04:47

Po latach dominacji masowych marek koncernów coraz ciekawszy staje się także polski rynek piwa. Ziem

Po latach dominacji masowych marek koncernów coraz ciekawszy staje się także polski rynek piwa. Ziemowit Fałat wylicza, że tylko w tym roku w Polsce uwarzonych zostało ponad 500 nowych, różniących się od siebie piw.

Foto: www.sxc.hu

Piwo to mieszanka wody, słodu, chmielu i drożdży. Nuda? Nic podobnego. Udowodnił to browar Rogue, producent Beard Beer. Po polsku to nic innego, jak piwo z brody. Szokująca nazwa wzięła się od użytych w nim drożdży. Pochodzą z brody, której od ponad 30 lat nie golił browarnik John Maier.

Piwosze, którym broda nie odebrała apetytu na łyk jasnego pełnego, mogą spróbować Mamma Mia! Pizza Beer z Pizza Beer Company. W składzie ma bazylię, oregano, pomidory i czosnek. Do kupienia jest także warzony przez Wynkoop stout Rocky Mountain Oyster ze sproszkowanymi byczymi jądrami.

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Grecja rozdaje pieniądze urlopowiczom, którzy stracili wakacje przez pożary
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biznes
Nowy pomysł Poczty Polskiej rozwścieczył pracowników. Myśleli, że to żart
Biznes
Sztuczna inteligencja sprzedaje samochody
Biznes
Polski rynek pracy nie tylko dla Polaków
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biznes
Rząd Węgier zachęca biznes do współpracy z Rosją