Reklama

Pocztowcy idą na giełdę. Wydadzą 1,5 mld zł na inwestycje

Debiut możliwy w przyszłym roku. Poczta wyda 1,5 mld zł na inwestycje i chce być partnerem pierwszego wyboru dla firm sektora e-commerce – zapowiadają w spółce i ogłaszają nową strategię firmy.

Publikacja: 23.03.2015 10:22

Pocztowcy idą na giełdę. Wydadzą 1,5 mld zł na inwestycje

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek

Państwowy operator zakłada, że w latach 2015-2020 głównym obszarem wzrostu będą paczki, przesyłki kurierskie i sektor e-commerce. Poczta Polska (PP) chce osiągnąć z tego 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100 proc. – Nowa strategia ma umożliwić spółce skuteczną realizację funkcji operatora wyznaczonego po pozytywnym rozstrzygnięciu konkursu prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, a w perspektywie zwiększyć wartość grupy przed debiutem giełdowym – zapowiadają w PP.

Spółka na giełdę mogłaby trafić w przyszłym roku. Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji, tłumaczy nam, że prace nad upublicznieniem Poczty mogą się zacząć po rozstrzygnięciu konkursu na operatora wyznaczonego. Nie wyklucza on również, że na parkiet trafi spółka zależna – Bank Pocztowy.

Poczta Polska dzięki nowej strategii chce być w pierwszej trójce największych operatorów paczkowych w Polsce. Ma to pozwolić na dwukrotny wzrost sprzedaży, która przekroczy 1, 5 mld zł. – Motorem wzrostu będą usługi paczkowe. Zamierzamy też oferować wszystkie usługi konieczne do prowadzenia e-działalności. Chcemy jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość naszych przychodów - mówi Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej. Spółka stawia na wiele sposobów dostępu klienta do usług. Oznacza to, że będą oni mieli swobodę wyboru najwygodniejszej dla siebie formy dostępu do oferty m.in. dzięki planowanym inwestycjom w urządzenia samoobsługowe, których tysiąc Poczta udostępni w ciągu najbliższych pięciu lat. Spółka umożliwi klientom dostęp do jej usług paczkowych dzięki 10 tys. punktów odbioru paczek (będą to placówki pocztowe oraz lokale  partnerów PP).

Strategia PP zakłada, że do 2020 r. przychody z usług paczkowych, logistycznych i e-commerce zrównają się z przychodami z tradycyjnego rynku listów. – Do 2020 r. chcemy być największym w kraju integratorem usług paczkowo-kurierskich, komunikacji tradycyjnej i elektronicznej, usług finansowych i e-government – zapowiadają w spółce.

Resort administracji przekonuje, że po upublicznieniu Skarb Państwa pozostanie większościowym udziałowcem operatora. Firma ma zostać wpisana na listę spółek strategicznych.

Reklama
Reklama

Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej wskaźnik rentowności z kapitałów własnych wyniesie powyżej 10 proc. Program oszczędnościowy zakłada obniżenie kosztów o 1, 5 mld zł. Do 2019 roku PP chce przeznaczyć ponad 1,5 mld zł na sfinansowanie planu inwestycyjnego.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama