Bliny z kawiorem w dobrej reżyserii

Słynni reżyserzy Nikita Michałkow i Andriej Konczałowski chcą stworzyć rosyjskiego konkurenta McDonald’s. Za państwowe pieniądze.

Aktualizacja: 10.04.2015 18:54 Publikacja: 10.04.2015 17:55

Bliny z kawiorem w dobrej reżyserii

Foto: Bloomberg

Obaj reżyserzy (prywatnie bracia) wystąpili do Władimira Putina z projektem pilotażu otwarcia sieci jadłodajni z rosyjską kuchnią, po nazwą „Jemy w domu". Na realizację potrzeba 971,8 mln rubli (19,1 mln dol.) i całą tę kwotę twórcy liczą dostać od państwa. Zapewniają, że zwróci się w ciągu mniej niż 5 lat. W tym czasie sami nieźle na tym zarobią.

Marka „Jemy w domu" należy do żony Konczałowskiego aktorki i gwiazdy telewizyjnej Julii Wysockiej. To ona ma być twarzą nowej sieci, podała gazeta Kommersant. Bracia wykorzystują zachodnie sankcje i tłumaczą, że sieć z rosyjskim jedzeniem dla każdego to wyjście na przeciw rządowej polityce zastępowania importowanych dotąd towarów i usług - rodzimymi.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y