Bliny z kawiorem w dobrej reżyserii

Słynni reżyserzy Nikita Michałkow i Andriej Konczałowski chcą stworzyć rosyjskiego konkurenta McDonald’s. Za państwowe pieniądze.

Aktualizacja: 10.04.2015 18:54 Publikacja: 10.04.2015 17:55

Bliny z kawiorem w dobrej reżyserii

Foto: Bloomberg

Obaj reżyserzy (prywatnie bracia) wystąpili do Władimira Putina z projektem pilotażu otwarcia sieci jadłodajni z rosyjską kuchnią, po nazwą „Jemy w domu". Na realizację potrzeba 971,8 mln rubli (19,1 mln dol.) i całą tę kwotę twórcy liczą dostać od państwa. Zapewniają, że zwróci się w ciągu mniej niż 5 lat. W tym czasie sami nieźle na tym zarobią.

Marka „Jemy w domu" należy do żony Konczałowskiego aktorki i gwiazdy telewizyjnej Julii Wysockiej. To ona ma być twarzą nowej sieci, podała gazeta Kommersant. Bracia wykorzystują zachodnie sankcje i tłumaczą, że sieć z rosyjskim jedzeniem dla każdego to wyjście na przeciw rządowej polityce zastępowania importowanych dotąd towarów i usług - rodzimymi.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca